Lyndsay Pearson heeft nog een interview gegeven aan de duitstalige website 4Players (zie ook dit bericht op onze site). Ook hiervan heb ik een vertaling gemaakt. De eerste interview + vertaling kan je op deze pagina vinden.
Veel lees plezier en vergeet niet op (meer lezen…) te klikken voor de hele interview.
4Players: De uitbreidingen van De Sims 2 hebben altijd een thema gehad. Wat wordt het thema van de eerste uitbreiding van De Sims 3? En zal het alleen verkrijgbaar zijn via een download of ook in een doos versie?
Lyndsay Pearson: De eerste uitbreiding van De Sims 3 zal ‘Wereldavonturen’ heten- het gaat allemaal om het punt dat jij je Sims op de grootste avontuur van hun leven kan sturen! Je Sims zullen snel de kans hebben om landen te bezoeken met ontdekkingsmogelijkheden vanuit het echte leven. Onderzoek eeuwenoude graven in the Piramides in Egypte, of leer de dieptegang van de martiale kunst in China, en ontdek de rijke cultuur en beroemde landpunten in Frankrijk. Je kan de nieuwe uitbreiding via de download en in de winkels kopen.
4Players: Zullen de spelers eindelijk hun Sims op het werk zien?
Lyndsay Pearson: We zijn vaak benaderd over het feit dat spelers hun Sims op het werk willen zien, en er is zeker een interessant punt hierin. De eerste uitbreiding is gefocust op het uitbreiden van de speelervaring zoals je in Sims 3 mee kan maken. Zoals kansen, verzamelingen en ontdekkingen. Wij denken dat het aangaan van een spannende hoofdstuk in je Sims leven aanvullend kan zijn voor hun simpele leven thuis, in Sunset Valley/Riverview.
4Players: Zullen de spelers in de toekomst hun eigen 3D modellen kunnen maken voor in het spel, in plaats overal alleen het textuur op te veranderen op de huidige spullen?
Lyndsay Pearson: We waarderen en respecteren de creativiteit die spelers hebben. Maar op het moment zijn we gefocust op het maken van een rijk en gevulde uitbreiding voor jullie om te bespelen. Houdt echter het aankomende nieuws goed in de gaten.
4Players: Wat vinden jullie van de bijdrage en feedback die spelers geven?
Lyndsay Pearson: We hebben zeker hele creatieve spelers met een heleboel inspiratie, we waarderen elke feedback dat jullie met ons delen. Sommige spelers gaan zelfs zo ver dat ze hun eigen inhoud willen delen. Maar ook de meer eenvoudige spelers maken de speler gemeenschap tot wat het nu is. Of het nu het delen van inhoud is of alleen hun feedback, er is genoeg inspiratie om uit voort te bedenken. Het ontwikkelingsteam vind het erg leuk om op de officiële Sims 3 website rond te snuffelen om de creaties van spelers terug te vinden en om hun feedback te lezen.
4Players: Wat zal de toekomst inhouden voor De Sims 3? Zal het dezelfde kant op gaan zoals zijn voorgangers hebben gedaan, met de ongelofelijke aantal in uitbreidingen en stuff packs? Of zullen jullie nu echt meer naar de wensen luisteren van de spelers?
Lyndsay Pearson: We zullen altijd proberen om manieren te vinden in het uitbreiden van de goede Sims 3 ervaring. Neem bijvoorbeeld de eerste uitbreiding, De Sims 3 online winkel, de uitwissel gedeelte van de officiële pagina waarmee we de Sims 3 ervaring al mee uitbreiden. We zullen bezig blijven om alles zo rijk en aanvullend te maken om een overtuigend spel te hebben voor de Sims fans.
4Players: Zal er ooit een online bestanddeel gemaakt worden van De Sims 3 zoals er gedaan is met Animal Crossing of Cities XL, waar je jouw online vrienden in kan opzoeken?
Lyndsay Pearson: Daar zijn momenteel geen plannen voor.
4Players: Zullen er in de toekomst verhaallijnen zijn waar spelers zich aan kunnen houden, zoals in Sims Stories wat een mooi begin was? Met de versterkte Sims 3 wereld lijkt het waard om eens na te denken over een voorbedachte verhaallijn als extra optie voor de spelers.
Lyndsay Pearson: Wereldavonturen voegt een element aan het Sims leventje toe wat dicht in de buurt komt van een verhaallijn. Je Sims kunnen een deel van een groot avontuur zijn wat van hun verwacht om mee te helpen aan een mega groot en duivels corporatie om talloze schatten te stelen. Of om juist te helpen om een historische landpunt te redden van z’n ondergang. De Sims 3 is gefocust op het feit dat spelers hun eigen verhaal kunnen vertellen. En dat zullen we altijd aanmoedigen door extra’s toe te voegen in het spel om mee te spelen.
4Players: Zullen de Sims in de toekomst slimmer worden, zodat ze bijvoorbeeld niet voor de 6de keer de oven in vuur en vlam zetten?
Lyndsay Pearson: Het begrip dat de Sims zelf van hun goede dingen en foute dingen leren is een interessant iets. We hebben met het idee gespeeld om ze ultimate slim te maken in het beseffen van bepaalde dingen. Maar we willen dat De Sims een spel blijft waarin je met je Sims interactief blijft spelen. Als je Sims te slim zijn, waarin zit dan nog het plezier om voor ze te zorgen? Het leuke is juist de verrassing wat er gebeurd als je oven in vuur en vlam staat, ook al is dat voor de 6de keer. Als we Sims te slim maken verdwijnt er juist iets van het verrassingseffect.
4Players: Een wat meer algemene vraag: Ondanks dat ook de PC markt het moeilijk heeft in deze tijden zijn er toch een paar sterke vuurtorens die in de zware tijden blijven staan, waaronder ook De Sims series. Wat denk jij dat het geheim is achter jullie succes?
Lyndsay Pearson: Het komt erop neer dat onze spellen iets aanbied aan alle soorten spelers. De Sims series hebben het altijd goed gedaan bij traditionele spelers maar ook bij non traditionele spelers. Aan de ene kant hebben we goed uitziende en makkelijk toegankelijke manieren van het bouwen van huizen, of het maken van een Sim. Alle soorten mensen kunnen hiermee prachtige huizen bouwen of geweldige karakters. Ook hebben we de manier van delen in de exchange heel toegankelijk gemaakt waardoor het niet al te moeilijk is om je creativiteit te delen met anderen. Bij De Sims 3 alleen al hebben we 36 miljoen downloads gezien! We lokken de nieuwe spelers met de mogelijkheden in de spelersgemeenschap. En natuurlijk blijven we bestaan door een groot deel van de vaste Sims 3 fans die het spel levendig en vers houden.