De Engelstalige site Gamasutra is begonnen met een serie artikelen over De Sims. Deel 1 staat nu online en hierin verteld Chris Aaby (producer van De Sims 3 Ambities – mobile) welke mogelijkheden er allemaal zijn voor spelers om een verhaal te vertellen.
Dat verhaal kun je natuurlijk altijd online delen in de vorm van dagboeken of machinima’s. En dat wordt op ons forum dan ook erg veel gedaan. Maar zelfs als je je verhaal niet deelt met de buitenwereld blijft het een van de leukste mogelijkheden van De Sims.
When you’ve spent a hundred hours in the virtual company of ”Susan”, it doesn’t matter that she is made up of 10kb of data and some very simple AI routines, because you yourself have put so much more content into that character than the developer could ever hope to.
The Sims excels at this, because it is made up entirely of character-related experiences. I personally think that the Sims could do with more in-game “souvenirs”, because what are souvenirs if not nostalgic amplifiers?
To drive this home – there are forums, entire communities out there, which simply exist to tell the stories of their Sims characters, and it’s amazing how much depth these stories can have, telling stories of personal drama spanning several generations.
| Gamasutra: The Sims – Part 1: How playing with dolls can create amazing stories |