Een paar dagen geleden heeft Kotaku een Engelse preview online gezet van SimCity met veel leuke nieuwe informatie. Daarom besloot ons teamlid Nina er een vertaling van te maken en die is nu te lezen!
Om de volledige preview te lezen kijk in je in het ‘meer lezen’ gedeelte van dit bericht.
De drukke nieuwe SimCity laat de oude SimCity eruit zien als een bordspel.
De nieuwe SimCity, komt volgend jaar uit op PC, ziet er prachtig uit.
Het lijkt alsof het spel gespeeld wordt als de oude spellen en dat het enkel een update heeft gehad ter modernisatie.
Je tekent wat wegen, wijst wat gebieden toe en kijkt hoe huizen en werkgebieden ontstaan. Je verbindt energiecentrales aan energiekabels en weer aan een gebouw. Je plaatst een brandweerkazerne en een politiestation en je inwoners voelen zich veilig.
Het spannende van deze nieuwe SimCity is hoe levend het voelt, hoeveel het de eerste spellen laat lijken als statische bordspellen. Deze voelt levend.
Ontwikkelaars van het spel hebben mij laatst een korte demonstratie van hun nieuwe SimCity gegeven. Ze knutselden een simpele stad om de fijnere elementen van hun Pc-only herleving. Ze tekenden hun wegen, die nu ook bochten kunnen hebben. Ze veranderen het terrein niet (er is geen hervorming van het land beschikbaar in dit spel). Ze verdeelden het land tussen de wegen in zones en toen de huizen tevoorschijn kwamen, arriveerden ook de verhuiswagens. Al het verkeer in het spel wordt gesimuleerd, benadrukten ze. In elk huis woont minimaal één Sim die een baan heeft en naar het werk gaat. Elk huis geeft wat licht, evenals de koplampen van de auto’s, wat de nachten in het spel spectaculair maakt met de donkere tinten en gloeiende lichten.
Ik zag bewoners staken bij het gemeentehuis.
Ik zag criminaliteit toen een wagen naar een gebouw reed en er een brandstichter uit sprong, het gebouw in rende en brand stichtte (we hoorden het spatten van brandstof horen en daarna het licht van een lucifer). Sims renden in paniek het gebouw uit, sommigen in lichterlaaie.
De nieuwe SimCity was aangekondigd in Maart met de invalshoek het verkennen van de ecologische en economische gevolgen van de steden die verschillende beleidsmaatregelen hebben, maar toch met elkaar verbonden zijn door het samenleven op dezelfde aarde. Dit is waarom EA meer hamerde op hoe belangrijk het milieu is in de nieuwe SimCity dan op de gameplay. Maar wat bleek een streng spel met schadelijke gevolgen te zijn, blijkt nu een vrolijk spel te zijn, bevolkt met aangename karikaturen van het stadsleven. Deze nieuwe stad, tenslotte, kan ook zijn eigen superheld en superschurk hebben.
Op E3 zullen de ontwikkelaars de functie multiplayer laten zien, waar ze waarschijnlijk gaan demonstreren hoe iets in een spelers stad effect kan hebben op de steden met wie hij of zij online is verbonden. Ik heb dat nog niet gezien. Ik heb SimCity gezien dat alleen leek te leven, niet heel erg verschillend van de spellen waar de inspiratie vandaan komt, en dat gemoderniseerd is en uitnodigt om een beetje gek te zijn.
SimCity zal in februari 2013 uitkomen voor de PC.
Terreinverandering moet mogelijk zijn vind ik
mee een maar ik vind het steeds intresanter worden
Ook stond er volgens mij in een ander interview dat als je een ramp gebruikt je niet je stad kunt herladen zodat hij weer onbeschadigd is. Dit omdat het een multiplayer-gericht spel gaat worden of zoiets.
Ik vind die eerste zin zo raar: “De nieuwe Simcity, komt volgend jaar uit op PC, ziet er prachtig uit.”, waarom niet: “De nieuwe Simcity komt volgend jaar uit op PC en ziet er prachtig uit.”?
Ook vind ik een deel van Kotaku vaag: ” toen de huizen tevoorschijn kwamen, arriveerden ook de verhuiswagens.”. Dit was ook een onderdeel van Simcity 4.
Verder wel leuk om te lezen. 🙂
Tja, die eerste zin had misschien iets anders gekund, maar je snapt wat ze bedoelen.
En ik heb alleen maar geprobeerd alles zo letterlijk mogelijk te vertalen, dus ik denk dat ze gewoon bedoelen dat de Sims de huizen gingen bewonen 😉