SimCity Social laat Facebook op zijn grondvesten schudden
De enige echte stadssimulatie is nu online
SCHIPHOL-RIJK, Nederland – 5 juli 2012 – SimCity™ Social heeft het lintje van ’s werelds grootste sociale netwerk doorgeknipt! Electronic Arts Inc. (NASDAQ:EA) kondigde vandaag aan dat SimCity Social nu officieel beschikbaar is op Facebook. SimCity Social is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen de getalenteerde mensen van Maxis en Playfish en bevat de beste kenmerken van SimCity, gecombineerd met geavanceerde sociale functies waardoor deze stadssimulatie voor iedereen beschikbaar is.
Dankzij de eenvoudige gameplay zal SimCity Social een nieuwe generatie stadsplanners aanspreken. Hierdoor kan iedereen zijn eigen metropool ontwikkelen en toekijken hoe de stad tot leven komt op een manier die niemand kon voorzien,aldus Jami Laes, vicepresident van Global Studios voor Playfish.SimCity Social moet je met vrienden spelen. Je kunt steden van anderen helpen door een brand te blussen, maar je kunt ook een crimineel helpen ontsnappen: de beslissingen die jij en je vrienden maken, bepalen hoe jullie steden zich zullen ontwikkelen.SimCity Social kent geen rechte paden die je kunt bewandelen. Je stad zal zich ontwikkelen aan de hand van de keuzes die jij maakt, waardoor je meer creatieve vrijheden krijgt. Spelers worden burgemeesters, waardoor ze te maken krijgen met onvoorziene problemen zoals branden, misdaad en vervuiling. Ze zullen belangrijke beslissingen moeten maken en aan de hand daarvan zullen ze hun steden vormgeven. Sociale interactie gaat in SimCity Social verder dan het bezoeken van bevriende steden of het gebruik van hun grondstoffen om opdrachten te voltooien: spelers kunnen onderling bevriend raken, maar ze kunnen ook elkaars grootste vijand worden door middel van een dynamisch vriendensysteem. Dankzij meerdere opties voor stadsgroei, onverwachte en allesbeslissende gameplay en onderlinge relaties zullen spelers hun steden onmiddellijk zien veranderen, afhankelijk van de gemaakte beslissingen – in positieve of in negatieve zin.
SimCity-fans kunnen op www.facebook.com/simcitysocial op ‘Vind ik leuk’ klikken en meedoen met ruim 750.000 andere fans. Spelers van SimCity Social die op ‘Vind ik leuk’ klikken, krijgen gratis exclusieve in-game content.
Autofanatiekelingen wereldwijd, exclusief Noord-Amerika, vinden op de site ook meer informatie over de samenwerking met Mercedes-Benz en hun A-klasse. Door middel van in-game missies kunnen ze een fabriek van Mercedes-Benz en andere voorwerpen in hun stad plaatsen. Deze samenwerking is alleen van kracht in de zomer van 2012.
Na het succes van de integratie in The Sims Social zal Dunkin’ Donuts bij de lancering ook in SimCity Social verschijnen. Hier kunnen spelers Coffee Boosts en Donut Boosts cadeau doen zodat vrienden hun gameplay kunnen verbeteren. Dunkin’ Donuts zal voortdurend nieuwe opties en cadeaucampagnes aan het spel toevoegen, inclusief exclusieve SimCity Social-voorwerpen voor spelers die Dunkin’ Donuts op Facebook bezoeken en op ‘Vind ik leuk’ klikken.
Op www.info.ea.com is een persmap voor SimCity te vinden.
Over de serie SimCity
SimCity Social arriveert vlak na de aankondiging van SimCity voor de pc, dat momenteel in ontwikkeling is in de wereldberoemde Maxis-studio in Emeryville, Californië. Al meer dan twee decennia heeft de koning van de stedenbouwsimulatiespellen miljoenen virtuele burgemeesters van over de hele wereld beëdigd. Met de terugkeer van SimCity in februari 2013 zal een totaal nieuwe generatie pc-gamers hun eigen steden onder hun hoede nemen en samen met vrienden hun eigen wereld bouwen. Voor het eerst in de geschiedenis van SimCity zullen de beslissingen van spelers rechtstreeks en blijvend invloed hebben buiten de grenzen van hun eigen stad. Samen pakken spelers werkelijke milieuproblemen aan, zoals klimaatverandering, de zoektocht naar duurzame energiebronnen en natuurrampen. Het is aan de spelers om te besluiten of ze willen samenwerken of niet om te bouwen aan de wereld van de toekomst, in voor- en tegenspoed.
SimCity voor de pc is nog niet beoordeeld door de ESRB. Ga naar www.SimCity.com voor het laatste nieuws over SimCity. Op www.info.ea.com is een persmap voor SimCity te vinden.
Over Electronic Arts
Electronic Arts (NASDAQ: EA) is een wereldleider op het gebied van digitale interactieve entertainment. Het bedrijf levert games, content en online diensten voor op internet aangesloten spelconsoles, persoonlijke computers, mobiele telefoons, tablets en sociale netwerken. EA heeft meer dan 220 miljoen geregistreerde spelers en is actief in 75 landen.
In het fiscale jaar 2012 heeft EA een GAAP nettowinst van $4,1 miljard behaald. Vanuit het hoofdkwartier in Redwood, Californië, is EA bekend geworden van een brede portefeuille aan veelgeprezen kaskrakers van hoge kwaliteit, zoals The Sims™, Madden NFL, FIFA Soccer, Need for Speed™, Battlefield™ en Mass Effect™. Meer informatie over EA is verkrijgbaar op http://info.ea.com.
The Sims, SimCity en Need for Speed zijn handelsmerken van Electronic Arts Inc. Mass Effect is een handelsmerk van EA International (Studio en Publishing) Ltd. Battlefield is een handelsmerk van EA Digital Illusions CE AB. John Madden, NFL en FIFA zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren en worden met toestemming gebruikt. Facebook is een gedeponeerd handelsmerk van Facebook, Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.