De Engelse versie van dit blog hadden we al in deze post gemeld en EA Benelux heeft nu ook de Nederlandstalige versie online gezet.
Stoere stad: een eigen robot
Ho, stop – dit is de stad waar je naar zoekt. Nou ja, alleen als je het nieuwste hulpmiddel wilt zien dat SimCity te bieden heeft: Curvy Roads! Geluidstechnicus Dave Driggers gebruikte dit hulpmiddel om te bewijzen dat steden met kronkelige wegen de wereld aan hun voeten hebben, met oneindig veel mogelijkheden. Dit zie je terug in deze stad, geïnspireerd door onze favoriete kleine robot. Als Dave geen wegen bewerkt tot beroemde robots, verwerkt hij geluidssystemen in het spel en integreert hij geluidsgerelateerde gameplay-opties.
Dave’s functionele ontwerp is slechts een van de gave steden die de creatieve geesten van Maxis hebben ontworpen tijdens wekelijkse wedstrijden van het ontwerpteam. Deze wekelijkse uitdagingen moedigen het team aan om het spel te spelen. Sorry mensen, soms worden we inderdaad betaald om te gamen. In toekomstige berichten zullen we meer vertellen over deze wedstrijden, maar nu vertellen we eerst over Dave en zijn stad met een robotthema.
Communitymanager Michael Donahoe: Wat inspireerde je tot het bouwen van deze stad?
Geluidstechnicus Dave Driggers: Ik ben altijd al dol geweest op sciencefictionfilms. Ik heb al jarenlang een klein speelgoedrobotje, en dat was mijn inspiratiebron. Maar uiteindelijk bracht een van onze ontwerpers, Chris Schmidt, me op het idee. Hij organiseerde een wedstrijd waarbij iedereen in de studio iets gaafs moest ontwerpen, en dit was mijn inzending.
Ik was aanvankelijk niet van plan om het echt te maken. Ik speelde met het hulpmiddel voor de wegen en dacht, ‘Misschien wordt dit wel heel gaaf.’ Binnen een paar uur was ik helemaal opgeslokt door het ontwerp. Het was ontzettend leuk om te doen. Je wordt snel afgeleid door het spel. Ik besefte ineens, ‘O wacht, ik heb ook nog echt werk dat af moet!’ [lacht]
MD: Was het lastig om er een functionele stad van te maken?
DD: Nee. Ik had genoeg ruimte voor mijn plannen. De vorm en het ontwerp van de stad kwamen op geen enkel moment in botsing met de functionaliteit.
MD: Dus als we ergens een lap grond vinden, kunnen we daar een echte versie van deze stad bouwen?
DD: Of dat zou kunnen? Ja. Of dat zou moeten kunnen’? Echt wel.
MD: We moeten een paar architecten inschakelen!
DD: Een vriend van me is architect. We hebben alleen heel veel geld nodig.
MD: Ontzettend veel geld. En heel veel ruimte. Dat wordt dus niks.
DD: Ik wil wel een robothuis.
MD: Ik ook! Ik zag dat je heel strategisch een fabriek hebt gebruikt als oog van de robot. Vertel daar eens wat meer over.
DD: Natuurlijk. Ik vond dat het model van onze olieraffinaderij wel heel veel op een paneel lijkt dat naast het oog van de robot zat, dus dat paste precies.
MD: Wat ben je nu van plan?
DD: Goede vraag! Het hulpmiddel wordt voortdurend verbeterd, dus ik sta altijd open voor nieuwe dingen.
Lijkt op de robot RD-D2, dat klein blauw-wit ding uit Star Wars. :p