Burgemeesters, welkom in mijn technisch geavanceerde metropool. Ik ben Brian Bartram, senior spelontwerper bij SimCity, en ik mag je eindelijk laten zien hoe ik deze futuristische stad heb gebouwd. Maar ik heb wel een probleempje: door bijna al mijn geld in het onderwijs te investeren, ben ik bijna blut. Ik heb echter een slimme oplossing die ik met je zal delen. Let goed op, want ik laat je zien hoe je je afval kunt omtoveren tot puur goud!
DAG ÉÉN
Toen ik de stad Wintermute stichtte, wist ik dat ik vooruit moest denken om een geavanceerde stad te kunnen ontwerpen. Met veel bloed, zweet en tranen wist ik een universiteit te bouwen waar mijn inwoners konden leren hoe ze smerige industrieën moeten omtoveren tot schone (en winstgevende) geavanceerde industrieën. Het resultaat mag er zijn: ik ben dol op glanzend zilver, helder blauw en kanariegeel, gecombineerd met de interessante vormen en waanzinnige structuren van geavanceerde industrieën.
DAG TWEE
Onderwijs is niet goedkoop, dat is algemeen bekend. Ik heb zoveel geld in het onderwijs gepompt, dat ik bijna blut ben. Gelukkig is er een industrie die perfect bij mijn stad past: de productie van elektronica. Het verdient lekker, maar de ruwe materialen zijn erg duur. Misschien kan ik dit probleem oplossen…
DAG DRIE
Ik worstelde met het afvalprobleem van mijn stad, tot ik zag dat recycling niet alleen je afvaloverschot verhelpt, maar ook legeringen en plastic oplevert: precies de twee grondstoffen die ik nodig heb om computerprocessors te produceren. Wacht, kan ik met dit gebouw twee problemen tegelijk oplossen? Sluit een lening af, want ik heb dat recyclingcentrum NU nodig!
DAG VIER
Binnen de kortste keren kon ik mijn nieuwe recyclingcentrum voorzien van modules. Zo win ik plastic en legeringen, die ik weer kan toepassen in de productie van elektronica. Ik stuur ook nog recyclingwagens naar naburige steden om daar afval op te pikken – iedereen blij! De grondstoffen stromen binnen, dus ik hoef ze niet meer te importeren vanaf de internationale markt.
DAG VIJF
Het is gewoon te makkelijk. Ik pik het afval in andere steden op, verwerk het tot ruwe grondstoffen en maak daar weer kostbare goederen van. Het resultaat mag er zijn: mijn geavanceerde stad is schoon en winstgevend en mijn Sims zijn slim en gelukkig. Het was een uitdaging die veel geduld en planning vergde, maar ik bent rots op mijn stad. Ik loop ermee te pronken bij mijn mede-ontwikkelaars op kantoor en iedereen is onder de indruk van mijn geavanceerde stad.