De Sims: Nieuwe community blog

SimGuruRiley heeft op TheSims.com een nieuwe community blog online gezet over hoe een werkdag er bij haar uit ziet!

Zo ziet een normale dag eruit in The Sims Studio

Nu De Sims 4 overal verkrijgbaar is, leek het me leuk om je te laten zien hoe mijn typische werkdag als Senior-Animator in de studio eruit ziet!

Vroeg in de ochtend: arriveren bij EA

Aan het begin van de dag lees ik eerst mijn e-mails om te zien of er problemen, opmerkingen of vragen zijn. Terwijl ik dat doe haal ik de nieuwste versie van de game op. Ik bekijk mijn kalender om te zien of er vergaderingen gepland zijn om ontwerpen onder de loep te nemen of plannen uit te voeren. Als ik geen vergaderingen heb, betekent dat meestal dat ik aan de slag ga met animaties, tests en het verfijnen van ons werk in de game.

Midden op de ochtend: kringgesprek, evaluatie en het voorbereiden van nieuwe animaties

Het animatieteam heeft meestal een korte vergadering in de ochtend. Het is een soort kort kringgesprek. Zo gauw je naam genoemd wordt, vertel je waar je die dag aan gaat werken. Meestal is één zin over het algemene onderdeel en je voortgang daarmee genoeg. Als team is het goed voor ons om te weten wie waar mee bezig is. De vergadering is informeel en kort. Meestal neemt het niet meer dan 5 tot 10 minuten in beslag. Daarna gaan we terug naar onze werkplek om ons werk te doen. Het komende uur zullen de animatieleiders bij ieder van ons langskomen om onze animaties te controleren op kwaliteit. Het is een groot team en de leiders hebben ons opgesplitst in twee groepen, zodat ze meer tijd hebben om de controle uit te voeren. We worden liefkozend het rode en het blauwe team genoemd. Tijdens de kwaliteitscontrole met een leider bekijken we de eerste versie van een animatie die af is, nemen we een referentievideo op, praten we over hoe het onderdeel in de game functioneert, krijgen we commentaar op een animatie of bespreken we tegen welke technische problemen we aanlopen.

Tussen de middag:

Ik ga graag lunchen met mijn ‘Animation Pod.’ Ik ben de mentor van drie animators, waarmee ik eens per week buiten de campus ga lunchen. We gaan iedere keer naar een nieuwe plek en het valt niet altijd mee om het eens te worden over waar we heen zullen gaan.

Namiddag: lekker productief

Na de lunch gaan we meestal stilletjes hard aan het werk. Een van de grootste voordelen voor animators van De Sims is dat je het leven mag nabootsen. We proberen de personages tot leven te brengen op een menselijke manier en we willen al onze creaties zo leuk mogelijk maken. Omdat we aan De Sims werken, hebben we de unieke mogelijkheid om de meest geweldige en ongemakkelijke momenten uit het leven na te bootsen. Dat is heel uitzonderlijk in het wereldje van computergames. Ik zou niet weten bij welke andere projecten je animaties maakt van iemand die het toilet ontstopt, eten uit de oven haalt, een flater slaat tijdens zijn of haar eerste zoen of aan een klimrek bungelt. Voor een animator geeft dit werk heel veel voldoening.

Namiddag: kans op vergaderingen

Op wat voor dag dan ook bestaat de kans dat je vergaderingen hebt. We hebben vergaderingen met het Vormgevingsteam en de Animatieleiders waarin we lange termijndoelen, problemen, planningen en benodigdheden bespreken. Om de week leid ik ook een vergadering met de andere leidinggevenden om nieuwe technologie of animatiestijlen te bespreken. Tijdens deze vergadering hebben we de kans om het animatieteam bij te scholen over verbeteringen aan onze hulpmiddelen, wijzigingen in workflows of om onze animaties met elkaar te delen. We gebruiken deze tijd met elkaar ook om vragen te stellen en te beantwoorden en om eventuele problemen te bediscussiëren.

Regelmatig: verzoeken voor engineering, geluid of effecten

Wanneer je in het productieteam van een game werkt, ben je constant bezig met het bewerken en verbeteren van de software. Het is dan ook niet vreemd dat nadat we ons werk indienen, een engineer of ander teamlid ons benadert om hier en daar kleine wijzigingen te maken. Alles hang met elkaar samen en om ons werk er zo goed mogelijk uit te laten zien in de game moeten we samenwerken met andere teams, zodat we alles er zo goed mogelijk uit kunnen laten zien. Dit is voor mij een van de favoriete aspecten van mijn werk, want ik werk graag samen met engineers. Ik vind het heerlijk om problemen op te lossen die optreden wanneer een bepaald onderdeel van de game geïmplementeerd wordt. Het helpt ook dat we een grote groep enorm slimme medewerkers hebben die zich stuk voor stuk verantwoordelijk, gracieus en betrokken voelen tijdens het oplossen van problemen.

Avond: werk afronden

Zoals we ’s ochtends één voor één het kantoor binnenwandelen, gaan we één voor één aan het eind van de dag weer naar huis. Soms blijft een gedeelte van het team hangen om nog even Battlefield te spelen en er is ook een gamegezelschap dat op vrijdagavonden een vergaderruimte overneemt. Af en toe gaan we met een stel collega’s ergens in de buurt een lekkere hamburger eten. Een van de bijzondere elementen van werken in dit teamverband is dat je elkaar leert kennen, naar elkaar toegroeit en een soort tweede familie vormt. Ik heb respect voor mijn teamgenoten, al zijn we het niet altijd met elkaar eens. Ik waardeer hoe ze bijgedragen hebben aan mijn groei. We vormen een hecht team en dragen allemaal ons steentje bij om samen iets geweldigs te maken; iets wat niemand van ons in z’n eentje kan bereiken.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien hoe mijn werkdag in de studio eruit ziet en wat het inhoudt om een animator te zijn hier bij EA!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *