Community blog: Achter de schermen van De Sims Mobile – Maak kennis met het team

SimGuruAzure en SimGuruRiley

Eindelijk weer eens een officieel nieuwsbericht over De Sims Mobile! In dit blogbericht worden twee SimGuru’s verantwoordelijk voor het spel, SimGuruAzure en SimGuruRiley, geïnterviewd over hun werk rondom en buiten de ontwikkeling van De Sims Mobile.

De Sims Mobile is bijna klaar! Om dit heugelijke feit te vieren, willen we twee teamleden aan je voorstelen die hard aan het werk zijn om deze game fantastisch te maken. Er gebeurt zoveel achter de schermen en misschien ben je nieuwsgierig wat ontwikkelaars doen, wat hun invloed is op de game en wat ze het liefst met spelers willen delen. Zeg hallo tegen SimGuruAzure en SimGuruRiley.

Wat doen jullie in het team van De Sims Mobile?
SimGuruAzure: Hoi, Simmers! Ik ben de Content Producer voor De Sims Mobile. Ik werk voornamelijk met de kunstenaars en ontwerpers om kleding, voorwerpen en game-onderdelen zoals de Modewinkel te maken.
SimGuruRiley: Ik help het team vormgevers prachtige dingen te maken. Ik help problemen op te lossen en ik bak af en toe koekjes.
We weten dat je aan De Sims voor PC werkte. Hoe ligt het ontwikkeltempo van De Sims Mobile vergeleken bij dat van De Sims?
SimGuruAzure: Er zijn veel overeenkomsten tussen werken aan De Sims voor PC ten opzichte van De Sims Mobile, maar het was vooral heel bevredigend om aan een game te werken die de tijd heeft gehad om te groeien en te evolueren via soft launch. We hebben maandenlang gekeken naar hoe spelers met de game omgaan, hun feedback verzameld en overal puntjes op de i gezet om een leuke mobiele ervaring tot leven te brengen. Het inzicht van spelers krijgen voordat de game in de wereld wordt losgelaten was heel bijzonder. Dat voorrecht had ik nog nooit gehad en het is absoluut mijn favoriet deel van het maken van deze game.
SimGuruRiley: OMG! Het is krankzinnig. We gaan zoveel sneller! En het is echt cool. Het team is kleiner en dus hebben we aan een informele vergadering genoeg om een probleem op te lossen en om het ’s middags te testen.
Waar kijk je het meest naar uit als de game wereldwijd wordt uitgebracht?
SimGuruAzure: Ik ben het meest benieuwd naar de video’s van de Sims en de huizen die mensen met onze items hebben gemaakt. Ik heb meestal een beeld voor ogen van het soort dingen die de community zal maken, maar het verbaast me elke keer weer! Op de dag van de release ben ik druk in de weer op Twitter en YouTube om toffe dingen te zoeken die we naar het team kunnen sturen zodat ze kunnen zien wat de mensen maken met het materiaal dat het team gemaakt heeft. Dat is echt bijzonder en heel erg leuk voor ons en we voelen ons dan zeer verbonden met de community.
SimGuruRiley: Om te horen wat de spelers ervan vinden! Ik hoop dat de spelers de nieuwe onderdelen kunnen waarderen. Ik vind het spannend omdat we de game voor onze community kunnen veranderen en dat we kunnen voortbouwen op wat we al hebben.

SimGuruAzure en SimGuruRiley

Wat was tot dusverre een van de meest verrassende momenten tijdens de ontwikkeling?
SimGuruAzure: Ik ben zeer verbaasd over het hoge tempo waarmee het team werkt. Iedereen die de game tijdens de soft launch heeft gespeeld, weet hoeveel de game is veranderd in de afgelopen maanden. Zodra we een mogelijkheid zien om in actie te komen om de game beter te maken, beginnen we aan een oplossing te werken. Het is bevredigend om zo snel te kunnen werken.
SimGuruRiley: Hoeveel we hebben gedaan in die korte tijd. Gevaarlijke Stunts was een van de leukste om aan te werken. We stonde voor een berg uitdagingen van dingen die we nooit eerder hadden gedaan en daar zaten een paar zeer lastige tussen. Maar die hebben we samen opgelost. We hadden er in ongeveer twee weken een werkend prototype van.
Welk advies heb je voor iemand die voor het eerst voor mobiel gaat ontwikkelen?
SimGuruAzure: Het belangrijkste voor mij is dat ik heb geleerd om flexibel te zijn. Game-ontwikkelaars besteden heel veel tijd aan al die verschillende onderdelen en we houden van ze: alsof het onze baby’s zijn! Maar als je iets in de game stopt en het doet de spelers weinig of als ze er niks aan vinden, dan moet je het veranderen, zeker in een game voor mobile. Het is dus belangrijk om je werk met passie en liefde te doen, maar je moet ook bereid zijn om de dingen los te laten en om het over een andere boeg te gooien als iets niet werkt.
SimGuruRiley: Dat is echt een moeilijke vraag. Er zijn zoveel verschillende soorten games en zoveel verschillende rollen in een team. Ik zeg: focus op waar je hart van gaat kloppen en probeer altijd met goede mensen te werken. Het fijne gevoel dat ik kreeg als ik een nieuw probleem mocht oplossen en de mensen die me steunde terwijl ik al vallend en opstaand bezig was, zijn een paar van de beste momenten uit mijn loopbaan.
Wat is je lievelingseten?
SimGuruAzure: Ik ben dol op aardappels. Serieus. Gefrituurd, gepureerd, gegratineerd, gebakken Aardappels zijn adembenemend. Taart is ook best lekker.
SimGuruRiley: Alle soorten. O wacht, geen broccoli! Absoluut geen broccoli. Als ik iets moet kiezen, wordt dat pannenkoeken. Ik vind ze lekker zonder iets, zonder stroop, fruit of wat dan ook. Ik maak ze bijna elke zaterdag voor het ontbijt.

Hongerig naar meer info over De Sims Mobile? Registreer je hier om als eerste te horen wanneer De Sims Mobile wereldwijd beschikbaar is.

EA

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *