SimGuruBeth, een van de ontwerpers van De Sims Mobile, heeft gedeeld hoe zij een object, in dit geval de sapbar uit de recente Waterkant-update, van de concept fase tot aan het uiteindelijke product krijgen. Zoals te begrijpen valt komt daar namelijk meer bij kijken dan enkel het voorwerp zelf. Er moet bijvoorbeeld ook worden nagedacht over wat het voorwerp allemaal moet kunnen terwijl het tegelijkertijd haalbaar moet zijn binnen de budgetten.
Hoi! Voor iedereen die niet weet wie ik ben, ik ben Beth – hoofd object modelleur van De Sims Mobile. Ik help mijn team om unieke meubels en kavels te maken. Nu het Waterkant-gebied eindelijk af is, wil ik een voorbeeld delen van hoe een object van concept tot eindproduct gaat.
Nadat de ontwerpen van een feature klaar zijn, zorgt de concept artiest voor ideeën om mee te werken. Ik begon na te denken over hoe zoiets kon werken voor onze animatoren en binnen onze limieten. Daarvoor maak ik een ‘blokmodel’ om een idee te krijgen van de schaal en de plaatsing waar we mee te maken zullen krijgen.
Vervolgens begin ik te werken aan het uiteindelijke model door eerst de basale vormen vast te stellen voordat kleinere details worden toegevoegd. Daarna check ik of we iets dat we eerder hebben gemaakt kunnen hergebruiken. Werk slim, niet moeilijk! Het voegt consistentie toe aan onze wereld en onze art stijl.
Vervolgens begin ik aan de texturen. Ik start met het toevoegen van wat basis schaduw en highlights, en begin met alles in grijsschaal – dit helpt bij de kwaliteit van het eindproject. Wanneer ik klaar ben begin ik met beslissen welke delen van kleur veranderen bij de verschillende varianten.
Wanneer het model klaar is, voeg ik het toe aan de game. Het is ons werk om ervoor te zorgen dat het allemaal werkt voordat we het opsturen. Vervolgens wordt het getest en wachten we op de release. Er komt veel bij kijken om het er allemaal goed uit te laten zien als eindproduct.