Community blog: Van conceptvormgeving naar het door de community gekozen Accessoirespakket

De Sims 4

Inmiddels zijn alle stemrondes over de inhoud van het Creëer-een-Accessoirespakket voor De Sims 4 achter de rug en is men druk bezig met het realiseren van onze keuzes. Tijdens het stemmen zagen we een aantal eerste concepten, maar voordat deze voorwerpen en kleding daadwerkelijk in-game te bewonderen zijn, komen er nog verschillende ontwerpfases bij. Dit community blog geeft daar een inkijkje in.

Ergens deze maand gaat ook de laatste stemronde van start. Deze zal gaan over de naam en het icoontje. Zoals twee weken geleden bekend werd, komt het accessoirespakket ergens de komende zes maanden uit nadat eerst nog een uitbreidingspakket volgt.

Van conceptvormgeving naar het door de community gekozen Accessoirespakket

Goed, dus jullie hebben allemaal op de voorwerpen voor het nieuwe Accessoirespakket van De Sims 4 gestemd. Cool. En nu? Wat gebeurt er nu? We lopen met jullie door het visuele vormgevingsproces om te kijken hoe de illustraties waar jullie op hebben gestemd gedetailleerd tot leven worden gebracht. Daar gaan we…

Definitieve selectie

Dit is een voorbeeld van een van de voorwerpen waar de community op heeft gestemd. In dit stadium kun je zien dat we het nét genoeg detail geven om het idee over te brengen. Als een voorwerp als dit wordt geselecteerd door de art director, of in dit geval jullie, dan gaat het naar de volgende fase van het vormgevingsproces.

Oppoetsfase

Nu creëert de vormgever een gids voor het voorwerp. We doen dit zodat de modelmaker beter begrijpt wat de vormgever en art director voor ogen hebben. Allereerst maken we orthografische tekeningen (voor-, achterkant en zijaanzicht) zodat we de schaal van het voorwerp naast een Sim kunnen zien. Dit is vaak wanneer we ontwerpwijzigingen aanbrengen. In dit geval hebben we de plankhoogten aangepast, zodat er genoeg ruimte voor spelers is om decoraties op te plaatsen. We hebben het ontwerp ook geoptimaliseerd om polygonen te besparen. Zo hebben we bijvoorbeeld een paar ronde bolletjes garen (ronde dingen kosten een heleboel polygonen) verwijderd en vervangen door een stapel knutselpapier.

De Sims 4

Vervolgens maakt de vormgever een driekwart beeld van hoe het voorwerp eruit zou moeten zien in de game.

De Sims 4

Daarna voegen we referentiebeelden toe om te zorgen dat elk onderdeel er duidelijker uitziet. Als er een textuur is, zoals de houtnerf (of een afbeelding als deze vos), dan bepalen we welk afbeeldingsbestand gebruikt moet worden.

De Sims 4

We bepalen ook wat technische details:

De Sims 4

Kleurvarianten

Alle kleurvarianten worden ook vermeld. We voegen kleurchips toe om de modelmaker precies te vertellen welke kleuren hij moet gebruiken en of die ‘set’ patronen of texturen bevat.

De Sims 4

Conclusie

En dat is het concept! Als de gids al deze elementen bevat heeft de modelmaker alles wat hij nodig heeft om jouw voorwerp te maken. We hopen dat je van dit kijkje achter de schermen van het Accessoirespakket hebt genoten!

EA

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *