Sinds ik De Sims voor de eerste keer speelde, had ik de behoefte om mijn Sims als klei in model te kneden. Ik wilde die neuzen uitrekken en in wangen knijpen en het gezicht wat ik voor ogen had in de game tot leven wekken. In plaats van schuifjes wilde ik de gezichten van mijn Sims wat persoonlijker en intiemer vormgeven. Ik was vast niet de enige en daarom vind ik het zo fantastisch om nu wat meer te kunnen vertellen over ‘Creëer-een-Sim’ in De Sims 4! De functie waar ik altijd al van droomde, bestaat nu echt.
Het nieuwe hulpmiddel ‘Creëer-een-Sim’ is zelfs helemaal opnieuw opgebouwd, zodat het nog tastbaarder en intuïtiever dan ooit is.
In De Sims 4 is het mogelijk om je Sims vast te grijpen en hen uiterlijk met een paar muisklikken aan te passen. Je kunt nu op het lichaam van een Sim klikken en er direct aan plukken en trekken om het uiterlijk en de bouw te veranderen. Selecteer om te beginnen uit een reeks kant-en-klare gezichten en lichamen. Ga vervolgens aan de slag en boetseer het gezicht en lichaam van je Sim in model door lichaamsdelen uit te rekken en te vergroten of te verkleinen. Zo creëer je de meest unieke Sims tot nu toe. Daarna kun je in het menu ‘Gedetailleerd bewerken’ alle lichamelijke kenmerken van je Sims nog geavanceerder te manipuleren. Zoom in op de ogen, oren, neus, kin en mond van je Sim, zodat je al deze kenmerken tot in het kleinste detail aan kunt passen. Dankzij dit hulpmiddel kun je nu vrijwel iedereen nog preciezer en gemakkelijker namaken: je familie, vrienden, of zelfs jezelf. Naar mijn mening zorgt deze geweldige nieuwe wijze om Sims te maken ervoor dat je de game nog persoonlijker kunt ervaren.
We hebben ook nieuwe standaardgezichten toegevoegd, waarmee je voor de allereerste keer onderscheidende gezichten kunt creëren. In het verleden was het een hele uitdaging om Sims te creëren met de unieke uiterlijke kenmerken van over de hele wereld. Nu is het mogelijk om de onderliggende botstructuur van het gezicht van je Sims aan te passen, waardoor je Sims kunt creëren met allerlei verschillende en karakteristieke gezichten. Daar kun je mooi gebruik van maken door wie je maar wilt na te maken, waar die ook vandaan komt!
Iedereen die De Sims ooit gespeeld heeft, weet dat niet alles om het uiterlijk van je Sims draait. Het creëren van een Sim houdt niet op bij de buitenkant, want het draait tijdens het spelen ook om het innerlijk. Net zoals in voorgaande De Sims-games kun je eigenschappen selecteren om invloed uit te oefenen op de karakters van je Sims. Maar in De Sims 4 heeft het karakter een nog grotere invloed op de interacties van je Sims en wie ze uiteindelijk worden met de nieuwe emoties. Emoties beïnvloeden alle handelingen van je Sims en bepalen hoe ze in verschillende situaties reageren. Hierdoor ontstaat er een nieuwe samenhang wanneer ze met eigenschappen gecombineerd worden in De Sims 4. Ik ben altijd fan geweest van de eigenschap ‘Gestoord’ bijvoorbeeld en door deze eigenschap met emoties te combineren, kunnen de gevolgen nog vergaander zijn dan voorheen. We hebben een aantal nieuwe eigenschappen aan de game toegevoegd, waarvan ‘Broederlijk’ mijn persoonlijke favoriet is. Wanneer deze eigenschap gecombineerd wordt met emoties, kan je Sim bijvoorbeeld in een nieuwe ‘bromance’ verwikkeld raken. Het is heel erg leuk om in De Sims 4 te experimenteren met de verschillende manieren waarop eigenschappen en emoties aan elkaar verbonden zijn. Zo kun je tijdens het spelen nog slimmere Sims tegenkomen en gekkere verhalen meemaken.
Maar het karakter van jouw Sim wordt niet alleen door eigenschappen en emoties bepaald. We hebben gloednieuwe loopjes toegevoegd, waarmee jouw Sim zich nog beter uit kan drukken. Het is verbluffend om te zien hoeveel persoonlijkheid deze loopjes jouw Sims geven. De nieuwe stijlen insinueren een nieuwe laag zelfvertrouwen, beschaamdheid of humor in je Sims. Dat begint al in ‘Creëer-een-Sim’ en komt verder tot uitdrukking in hoe je Sims zich in de game bewegen. Deze functie draagt bij aan een belangrijk onderliggend thema in ‘Creëer-een-Sim’; het draait niet alleen om de buitenkant, want ‘Creëer-een-Sim’ kan je Sims op geheel nieuwe wijze tot leven wekken.
En nu we het toch over het tot leven wekken van dingen hebben, is het een mooi moment om het over ons verbeterde genetische systeem te hebben. Zoals voorheen kun je ook nu twee Sims creëren en een kindje proberen te maken. Het DNA van beide Sims wordt gecombineerd in deze baby, zodat die zowel qua uiterlijk als innerlijk op vader en moeder lijkt. Vanaf nu is het ook in ‘Creëer-een-Sim’ mogelijk om al een combinatie van de twee Sims te maken, zodat je kunt zien hoe hun kind eruit zou komen te zien. Het is zelfs mogelijk om vervolgens het uiterlijk van dat kind aan te passen, mocht het resultaat je niet bevallen. Je kunt ook familieleden creëren, afhankelijk van de genetische informatie van jouw Sims! Het is een eitje om een broer voor een van je Sims te maken! Of maak snel even een klein zusje! De verbeterde genetische functies zijn dynamisch, veelzijdig en heel leuk om mee te spelen.
Zoals ik al aangaf, is dit de ‘Creëer-een-Sim’ waar ik altijd al van gedroomd heb en ik ben blij dat ik deze nieuwe functie na de lancering in de herfst met jullie kan delen.
Wil je nog meer weten over genetica of mijn nieuwste ‘bromance’? Spreek me aan op de fora of via Twitter (@SimGuruRyan) en ik zal mijn best doen om al jullie vragen over CES te beantwoorden.
Dank voor de vertaling, lees toch makkelijker. Ben benieuwd of dit betekent dat je ook in het spel zelf met genetica kunt spelen. Want kijken wat voor kinderen twee sims krijgen konden we al, maar alleen in CAS. Zou geweldig zijn als we ook in het spel familiebanden konden creëren!
Ja dat je dan tante en ooms kunt maken een grote familie en dat dan bv je zus de oom speelt in een andere save! 😀
Ik denk dat je tante bedoeld ?
Ik krijg er echt zo veel zin in. Ik kan nu bijna niet meer wachten 😀
Leuk artikel! Ik hoop wel dat er binnenkort ook eens andere informatie komt dan over cas of hoe het “humeur” van een sim de mogelijke acties beïnvloedt. Hier hebben we nu het meeste over gehoord, maar nog (bijna) niets over bijv. de buurt, banen, etc.. Hoop dat dat ook gauw gaat komen!