Samenvatting tweede De Sims 4 Jungle Avonturen livestream

Verborgen tempel
De verborgen tempel die je Sims kunnen verkennen in De Sims 4 Jungle Avonturen.

Net zoals vorige week hebben we ook ditmaal een korte samenvatting gemaakt van de nieuwtjes die verteld zijn tijdens de tweede livestream over De Sims 4 Jungle Avonturen. Ditmaal ging die livestream over het verkennen van de verborgen tempel. Alles wat vorige week al is verteld, staat hier overigens niet meer benoemd, dus lees vooral ook de samenvatting van de eerste livestream als je dat nog niet gedaan had.

Tempel verkennen

In de tempel zul je langs verschillende portalen moeten gaan. Die portalen zenden bijvoorbeeld elektrische stroom, vuur of gifgas uit, dus daar wil je niet zomaar met je Sim in lopen! Stroom en vuur kennen we al uit het basisspel, gifgas maakt je Sims ziek. Zo’n ziekte duurde in de livestream twaalf uur waarna je Sim óf beter wordt, óf iets ergers krijgt. De precieze invulling van dat laatste weten we niet, al zou het goed een nieuwe doodsoorzaak kunnen zijn omdat je je er goed aan doet tegengif te zoeken.

Achter zo’n portaal schuilt een volgende sectie van de tempel, maar die kun je op dit moment nog niet zien. Je kunt zien dat er een ruimte is, maar je kunt niet in de ruimte kijken, vergelijkbaar met het bezoeken van een huis van een andere Sim.

Verborgen tempel
De verborgen tempel die je Sims kunnen verkennen in De Sims 4 Jungle Avonturen.

Om zo’n portalen uit te schakelen, zul je een bepaalde schakelaar om moeten zetten. Daar zijn een paar opties voor die te zien waren in de livestream:

Welke schakelaar je precies moet hebben kun je niet weten. Beter gezegd, iedere keer dat je de tempel bezoekt wisselt dat zelfs. Ook de lay-out (vijf verschillende) van de tempel en haar vallen kan iets veranderen. Daardoor kan het helpen eerst de schakelaar te onderzoeken. Vaak kan je Sim dan al wel een aantal opties uitsluiten, maar vaak ook niet allemaal. Iedere schakelaar kent een eigen vaardigheid die de kans op succes vergroot. In het geval van het standbeeld is dat bijvoorbeeld charisma, bij de potten archeologie, en bij de voetschakelaar Selvadoriaanse cultuur. Opvallend is dat de voetschakelaar enkel bediend kan worden door de juiste emotie (geïnspireerd of zelfverzekerd bijvoorbeeld) te hebben.

Hiërogliefen analyseren
Het onderzoeken van hiërogliefen helpt bij het verbeteren van je Sim’s archeologievaardigheid welke je nodig hebt bij het verkennen van de tempel.

Vervolgens zul je toch vaak moeten gokken. Een fout antwoord geven zorgt ervoor dat je Sim ‘gestraft’ wordt door de tempel. Dat kun je zien aan de rode gloed die dan van de schakelaars afkomt. Wat die straf precies is, wisselt steeds. Een behoefte kan bijvoorbeeld afnemen, je Sim kan in brand vliegen of er kan zelfs helemaal niets gebeuren als je Sim alles weet te ontwijken. Bij een goed antwoord, opent het portaal en krijg je soms zelfs een extraatje van de tempel. In de livestream kreeg een Sim bijvoorbeeld een blij +1 gemoedstoestand van twee dagen waarmee zelfs slecht of bedorven eten nog goed smaakt. Hoe verder je in de tempel komt, hoe erger de straffen lijken te worden en dus hoe lastiger het wordt om verder te komen.

Schatkist

Portalen kun je overigens ook gewoon proberen te ontwijken. Volgens de SimGuru’s lukt dat (afhankelijk van het soort portaal) als je de juiste objecten of gewoon geluk hebt. Uiteindelijk vind je aan het einde van de tempel dan een van de speciaal gekleurde schatkisten. Die openen geeft de melding dat het verkennen van de tempel voltooid is en ontvang je verschillende schatten. Een van die schatten is bijvoorbeeld een Omiscaanse schat welke – op de livestream althans – een waarde had van meer dan §10.000! Tussendoor vind je ook al verschillende ‘normale’ schatkisten, dus kijk daar vooral ook in voordat je vertrekt omdat je anders alle schakelaars weer zult moeten activeren bij terugkomst.

Emotiebessen verzamelen
Deze boom geeft speciale ‘emotiebessen’ die je goed kunnen helpen tijdens je verkenningstochten.

In de tempel zal het managen van je Sim’s behoeftes waarschijnlijk het lastigste zijn, zeker in combinatie met fout gokken. Gelukkig zijn er best wat hulpmiddelen om dat wat dragelijker te maken. Vorige keer was al te zien dat je op de markt voor de cantina veel handige spulletjes in kunt slaan zoals een waterflesje waarmee je jezelf kunt wassen of een blikje energiedrank voor wat extra energie en om je Sim’s blaas te voldoen vind je buiten verschillende van de struiken om je behoeftes in te kunnen doen. Het bijzondere is ook dat er een speciale boom voor de tempel is die zeven verschillende ‘emotiebessen’ geeft. Ieder besje geeft bij het eten een bepaalde positieve gemoedstoestand van +3 aan je Sim gedurende vier uur, handig om de negatieve gemoedstoestanden te onderdrukken die je kunt krijgen in de tempel. Dit zijn overigens ook meteen zeven van de negen nieuwe planten uit het game pack.

Bouwen

Uiteindelijk werd ook bouwen nog getoond. Waar de meubels zich volgens de SimGuru’s vooral onderscheiden ten opzichte van eerdere pakketten is het gebruik van allerlei unieke patroontjes en andere kleine details.

Opvallend is ook dat veel van de tempelvoorwerpen en -vallen gewoon in bouwen te kopen is. Volgens de SimGuru’s werken ze buiten de tempel gewoon nog, maar dan zonder alle achterliggende scripts. Ook de schatkist is gewoon te vinden maar dient dan als opslagkist.

Overzicht voorwerpen
Een overzicht van vrijwel alle voorwerpen uit De Sims 4 Jungle Avonturen.

Creëer-een-Sim

Als laatste zagen we ook nog wat meer van Creëer-een-Sim, met name bij mannen, kinderen en peuters.

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *