Dinsdag 13 September 2011 was het Producer Event in het Beatrix gebouw in Utrecht. Die ochtend was ik erg vroeg (en iets te enthousiast) wakker geworden voor mijn doen. Ik kon nog steeds niet geloven dat ik over enkele uren bij de producers van De Sims 3 Beestenbende zou zitten.
Door mijn enthousiasme (en enkele vertragingen vanuit mijn kleine stadje) nam ik een trein te vroeg, waardoor ik veel te vroeg aan kwam in Utrecht Centraal. Jimmy en ik hadden rond twee uur ‘s middags afgesproken om, onder het genot van wat frisdrank, met elkaar te praten. Wie ging wat vragen? Wie zou wie aanspreken? Zouden we op de foto mogen met de producers? Al dat soort kleine vragen kwamen ter sprake.
Het duurde niet lang totdat we vol nieuwsgierigheid richting het Beatrix gebouw liepen, en wonder boven wonder gewoon naar binnen konden lopen. Het gebouw leek wel een dolhof in het begin, lange gangen en verschillende trappen maar uiteindelijk leidde het ons naar het centrale punt van het Beatrix gebouw. We keken onze ogen uit, wat was het groot! Waar moesten we heen!? Met die vraag in ons hoofd stootten we al op een bord met grote letters: De Sims Beestenbende, etage 7. Het eerste wat ik gelijk zei was: ‘Waar is de 3?’
We besloten om nog even te gaan zitten op de verschillende stoelen en poefen die daar stonden. Na nog wat geklets en gelach besloten we met onze nieuwsgierigheid, naar etage nummer 7 te gaan met de lift. Toen de liftdeuren open gingen zagen we een grote hal met relaxstoelen en een bar waar we drinken mochten halen. Het duurde ongeveer een half uurtje tot wat meer mensen van verschillende fansites kwamen. Natuurlijk werd er weer een hoop gebabbeld en kregen later ook wat dieren snoepjes en wat kleine snackhapjes.
Rond tien over half 5 mochten we de presentatie zaal binnen, deze was erg leuk gedecoreerd met allemaal knuffels, plumbobs en natuurlijk: PC’s & Consoles om op te spelen! Maar we begonnen natuurlijk eerst met een presentatie over de console versie en over de PC versie.
George Pigula begon met zijn specialisatie, de console versie, hij legde alles duidelijk uit en maakte tussendoor veel grapjes. Ik kan je verzekeren dat de console versie met De Sims 3 Beestenbende er zeker op vooruit gaat, voorheen was het wel een goed spel maar nu wordt het gewoon veel geweldiger.
George Pigula liet zien dat zijn Sim zijn hond was verloren en daar heel erg mee zat, hij klikte zijn andere hond aan en liet hem ‘ dood’ acteren. De Sim schrok zich kapot en haalde opgelucht adem toen zijn hond weer opstond. Een erg grappige animatie die je hond kan doen! (Ondanks dat het precies hetzelfde is als de interactie in Sims 2).
Nicole Jenkins ging over de PC versie, waar mijn hart echt snel van ging kloppen. Ik vind De Sims 3 PC versie persoonlijk iets mooier en iets makkelijker werken dan op de console. De presentatie van Nicole Jenkins was heel erg grappig, ze had namelijk zelf een probleem waar de meeste simmers last van heeft: Een vastloper!
En dat was stiekem wel heel erg mooi, want ze zat al in haar spel toen ze begon met de presentatie en hadden dus nog niet het opstartscherm gezien, en het laadscherm naar Appaloosa Plains. Maar dankzij haar crash van de Sims zagen we het opstartscherm dus wel!
Toen alles weer was opgestart liet ze zien hoe de paarden konden springen over balken, waardoor haar Sim ook verbrandde en even later ook nog dood ging. Ze liet ook nog de eenhoorns zien, die goede kanten kunnen hebben en slechte eigenschappen hebben. Nicole Jenkins had dan toevallig een eenhoorn die van allebei 1 had. De animaties voor de eenhoorns zijn heel schattig, daar moet je vooral naar kijken als je er tegenkomt.
Al met al waren de presentaties allebei heel erg geslaagd en werd er voluit voor beide producers geklapt en mochten wij vragen stellen. Over de informatie van de PC en Console versie komt nog een apart verslag waar de vragen van SN leden in voor zullen komen.
Na de presentatie mochten we gaan spelen op de computers die waren uitgesteld of op de Xbox 360/ Playstation 3. We sprongen gelijk af op de computer, waar al een familie klaar was gemaakt voor ons. Daar gingen we niet in, wij wilden natuurlijk zelf eens zien hoe het er uitzag in de CAS en in het spel zelf.
We mochten gelukkig screenshots maken in het spel zelf (deze zullen later ook te zien zijn in de preview) en we kregen een plumbob USB om de foto’s er op te zetten. Na ongeveer een uur gespeeld en foto’s gemaakt te hebben, mochten we een klein interview houden met de producers!
Stiekem was ik daarvoor een klein beetje zenuwachtig, want Engels spreken tegenover twee producers is toch wel eng! Na afloop van het interview wat we hebben gehouden, mochten we ook nog op de foto!
Nadat we alles hadden gedaan wat we hadden moeten doen (van onszelf), vroeg de EA Insider of hij nog wat dingetjes aan mij mocht vragen en of een van ons daarop wou reageren. Jimmy liep gelijk weg, en ik had zoiets van: ‘Waarom niet!?’. Hopelijk wordt dat erin verwerkt en kunnen jullie die video ook nog zien!
Aan het eind van het event was ik er helemaal doorheen! Mijn voetjes begonnen pijn te doen en de slaap liet ook duidelijk merken dat het tijd voor mijn bedje was. Na dat we onze goodiebags hadden gekregen, bedankten we EA en liepen we richting de uitgang van het gebouw, weer terug naar Utrecht Centraal. Op Utrecht Centraal hebben we met bijna alle fansites nog even bij de Starbucks gezeten, en heb daarna de eerste beste trein naar huis gepakt! Helemaal uitgeteld zat ik in de trein, kon mezelf net wakker houden!
Al met al was het een zeer gezellige middag/avond en heerlijk om iedereen eens gezien te hebben! Bedankt EA voor deze mogelijkheid! En jullie bedankt voor het lezen!