Karaktereigenschappen
Deze karaktereigenschappen zijn altijd beschikbaar waarvan iedere volwassen Sim er drie heeft.
Afbeelding | Naam | Effect |
---|---|---|
Actief Deze Sims zijn over het algemeen vrij energiek, kunnen andere Sims oppeppen en raken van streek als ze lange tijd niet kunnen sporten. Conflicteert met: Lui |
|
|
Creatief Deze Sims raken eerder geïnspireerd, kunnen creatieve ideeën met andere Sims delen en kunnen van streek raken als ze lange tijd niet creatief zijn. |
|
|
Geniaal Deze Sims zijn vaker geconcentreerd en ze kunnen ideeën met andere Sims uitwisselen. Ze raken van streek als ze hun mentale vaardigheden een tijd lang niet verbeterd hebben. |
|
|
Grapjas Deze Sims zijn vaak speels. Conflicteert met: Snob |
|
|
Heethoofd Deze Sims zijn vaak boos, kunnen andere Sims opjutten en worden zelf boos wanneer ze het mikpunt van ondeugendheid zijn. Conflicteert met: Heethoofd en Somber |
|
|
Niet-flirterig (Stedelijk Leven) Deze Sims worden gespannen rond flirterige Sims en worden zelden zelf flirterig. Het is moeilijk voor hen om romantisch in het openbaar te doen. Conflicteert met: Romantisch |
|
|
Romantisch Deze Sims zijn vaak flirterig en ze worden verdrietig als ze lange tijd geen romantische sociale interacties ondernemen. Conflicteert met: Flirterig |
|
|
Somber Deze Sims raken snel verdrietig, ze kunnen melancholische gedachten delen met Sims en terwijl ze verdrietig zijn, krijgt hun creatieve vaardigheid een boost. Conflicteert met: Vrolijk en Heethoofd |
|
|
Vrolijk Deze Sims zijn over het algemeen blijer dan andere Sims. Conflicteert met: Somber en Heethoofd |
|
|
Zelfverzekerd Deze Sims zijn vaak vol zelfvertrouwen. |
|
|
Boekenwurm Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door op unieke wijze boeken te analyseren en bespreken. |
|
|
Fijnproever Deze Sims worden blij en hebben plezier wanneer ze lekker eten. Ze voelen zich ongemakkelijk wanneer ze slecht voedsel eten en ze kunnen naar kookprogramma's kijken om ideeën op te doen. Conflicteert met: Veelvraat |
|
|
Kunstliefhebber Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door kunstwerken te bekijken. Ook kunnen ze op unieke wijze kunst bewonderen en bespreken. |
|
|
Muziekliefhebber Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door naar muziek te luisteren en beleven daar bovendien plezier aan. Ze worden blij van het bespelen van een instrument. |
|
|
Nerd Deze Sims worden blij wanneer ze sciencefiction lezen of computergames spelen. Ze raken gespannen wanneer ze lang niet gespeeld hebben. Ze zijn beter in het vinden van verzamelbare voorwerpen en kunnen nerdige dingen met andere nerds bespreken. |
|
|
Perfectionistisch Het duurt voor deze Sims langer om zelf spullen te maken, maar ze leveren wel betere kwaliteit. Bovendien krijgen ze na het maken van hoogwaardige producten krachtige gemoedstoestanden, terwijl ze van het maken van een slecht product juist negatieve gemoedstoestanden ondervinden. |
|
|
Ambitieus Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door successen te behalen binnen hun carrière en ondergaan negatieve gemoedstoestanden wanneer ze falen binnen hun carrière. Ze raken van streek als ze geen promotie maken. Conflicteert met: Lui |
|
|
Dansmachine (Beleef het Samen) Deze Sims staan te trappelen om een nacht lang helemaal los te gaan! In uitgaansgelegenheden als bars, nachtclubs en lounges, kunnen deze Sims een flinke stoot energie krijgen met de interactie 'Tijd voor een feestje.' Dansmachines krijgen ook een blije gemoedstoestand wanneer ze op openbare locaties arriveren. |
|
|
Hondenliefhebber (Honden en Katten) Deze Sims zijn graag in de buurt van honden. Ze bouwen sneller een relatie met honden op en doen meer gezellige dingen met honden dan de doorsnee Sim zou doen. |
|
|
Houdt van buiten Deze Sims kunnen enthousiast zijn over de natuur tegen andere Sims. Ze worden blij wanneer ze in de buitenlucht zijn. Conflicteert met: Preuts |
|
|
Kattenliefhebber (Honden en Katten) Deze Sims maken vaak katten tot hun metgezel en geven dan ook de voorkeur aan het gezelschap van katten in plaats van andere Sims. |
|
|
Kinderachtig Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door naar de kinderzender te kijken. Bovendien raken ze speels wanneer ze met kinderen spelen en worden ze blij door met speelgoed te spelen. Conflicteert met: Hekel aan kinderen, Snob en Kwaadaardig |
|
|
Kleptomaan Deze Sims vinden het niet erg om dingen van anderen te 'lenen', maar worden wel wat ongedurig als ze langere tijd niets hebben gejat. Conflicteert met: Goed |
|
|
Lui Deze Sims krijgen krachtige gemoedstoestanden door televisie te kijken, een dutje te doen of comfortabele meubels te gebruiken. Ze raken sneller uitgeput tijdens het sporten en ze voelen zich gespannen wanneer ze huishoudelijk werk moeten doen. Conflicteert met: Actief, Ambitieus en Netjes |
|
|
Materialistisch Deze Sims kunnen bezittingen bewonderen en erover opscheppen. Ze worden verdrietig wanneer ze lange tijd niets nieuws gekocht hebben. |
|
|
Netjes Deze Sims worden blij wanneer ze het huishouden doen en beleven hier plezier aan. Ze kunnen schoonmaakwoede krijgen en bovendien voelen ze zich extreem ongemakkelijk wanneer het vies is om hun heen. Conflicteert met: Lui en Slons |
|
|
Onhandig Deze Sims falen vaker terwijl ze fysieke activiteiten uitvoeren. Ze kunnen om hun klunzigheid lachen en raken er niet door van streek. |
|
|
Onvoorspelbaar Deze Sims kunnen in zichzelf praten en hebben onvoorspelbare emoties. |
|
|
Slons Een vieze omgeving heeft geen invloed op deze Sims en ze maken sneller spullen vies. Conflicteert met: Netjes en Preuts |
|
|
Snob Deze Sims kunnen kritiek leveren op producten van lage kwaliteit, raken verveeld door "slechte" televisieprogramma's en hebben meer zelfvertrouwen wanneer er andere snobs in de buurt zijn. Conflicteert met: Grapjas en Slons |
|
|
Veelvraat Deze Sims reageren negatiever op honger. Ze vinden het altijd fijn om te eten (ongeacht de kwaliteit van het voedsel), zullen zelfs bedorven voedsel naar binnen werken en kunnen eten opduiken tussen het afval. Conflicteert met: Fijnproever en Preuts |
|
|
Preuts (In de Natuur) Lichtgeraakte Sims worden misselijk als ze blootgesteld worden aan kriebelige beestjes, overgevende Sims, geweld en de dood. Deze Sims voelen zich ongemakkelijk als ze bij vieze dingen in de buurt zijn. Conflicteert met: Houdt van buiten, Veelvraat en Slons |
|
|
Vegetarisch(Stedelijk Leven) Deze Sims zullen op actieve wijze eten vermijden die vleesproducten bevatten en kunnen ziek worden als ze dergelijk voedsel eten. |
|
|
Bindingsanst Deze Sims raken gespannen als ze te lang dezelfde baan of relatie hebben. Ze worden blij als ze ontslag nemen of een relatie verbreken. Het duurt langer voor ze klaar zijn voor een aanzoek en ze kunnen hun bindingsangst bespreken. Conflicteert met: Op familie gericht |
|
|
Bro Deze Sims kunnen andere bro's broederlijk omhelzen, bouwen zelfvertrouwen op rond andere bro's en worden zelfverzekerd wanneer ze naar sport kijken. |
|
|
Einzelgänger Deze Sims zijn blij om alleen te zijn, ze ervaren geen negatieve gemoedstoestanden wanneer hun sociale balk bijna leeg is. Bovendien raken ze gespannen wanneer ze rond vreemden zijn en ze schamen zich vaker na sociale afwijzingen. Conflicteert met: Extravert en Ingewijde |
|
|
Extravert Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door vriendelijk met andere Sims om te gaan. Hun sociale behoeftebalk loopt sneller leeg en ze ondervinden negatieve gemoedstoestanden wanneer hun sociale behoeftebalk niet goed gevuld is. |
|
|
Gemeen Deze Sims worden blij door gemeen of ondeugend met andere Sims om te gaan en ze bouwen zelfvertrouwen op nadat ze een gevecht gewonnen hebben. Conflicteert met: Goed |
|
|
Goed Deze Sims worden blij door in de buurt van Sims met positieve gemoedstoestanden te zijn, kunnen donaties doen aan goede doelen, worden verdrietig van interacties met kwaadaardige Sims en kunnen de wereldvrede bespreken. Conflicteert met Gemeen, Kwaadaardig en Kleptomaan |
|
|
Hekel aan kinderen Deze Sims worden boos wanneer er kinderen in de buurt zijn, raken gespannen nadat ze een kindje hebben geprobeerd te maken en kunnen tegen kinderen gemeen uit de hoek komen. Conflicteert met: Op familie gericht en Kinderachtig |
|
|
Ingewijde (Beleef het Samen) Deze Sims zijn graag lid van een club. Ze zijn het gelukkigst wanneer ze door vrienden omringd zijn. Conflicteert met: Einzelgänger |
|
|
Jaloers Deze Sims raken sneller jaloers dan andere Sims. Ze krijgen meer zelfvertrouwen als ze bij hun liefje in de buurt zijn, maar als ze hun liefje een tijdje niet gezien hebben, raken ze gespannen. |
|
|
Kwaadaardig Deze Sims worden blij als ze in de buurt zijn van Sims met negatieve gemoedstoestanden, kunnen maniakaal lachen en snode plannen bespreken. Bovendien worden ze boos van interacties met goede Sims. Conflicteert met: Op familie gericht en Goed |
|
|
Op familie gericht Deze Sims worden blij door in het gezelschap van familie te zijn en ze worden verdrietig als ze te lang geen interacties met hun familie hebben. Bovendien kunnen ze opscheppen over hun familie. Conflicteert met: Bindingsangst en Hekel aan kinderen |
|
Bonuseigenschappen
Deze karaktereigenschappen krijg je bij het kiezen van je eerste doel.
Afbeelding | Naam | Ontgrendelmethode | Effect |
---|---|---|---|
Schurkerig Schurkerige Sims voeren sterkere en gemenere interacties uit. | Bonuseigenschap bij 'Afwijkend'-doelen. |
|
|
Dromer Dromers krijgen betere boosts voor hun vaardigheden wanneer ze geïnspireerd zijn. | Bonuseigenschappen bij 'Creativiteit'-doelen. |
|
|
Dierenliefde (Honden en Katten) Relaties met dieren beginnen met hogere waarden. | Bonuseigenschappen bij 'Dier'-doelen. |
|
|
Zakelijk inzicht Sims met een zakelijk inzicht verdienen meer Simdollars met hun beroepen. | Bonuseigenschappen bij 'Fortuin'-doelen. |
|
|
Huiselijk Huiselijke Sims zullen hun gezinsbanden sneller sterker zien worden. | Bonuseigenschap bij 'Gezin'-doelen. |
|
|
Snelle leerling Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie! | Bonuseigenschap bij 'Kennis'-doelen. |
|
|
Aantrekkelijk Aantrekkelijke Sims zijn succesvoller in de romantiek dan anderen. | Bonuseigenschap bij 'Liefde'-doelen. |
|
|
Thuisbasis (Stedelijk Leven) Deze Sims worden blij wanneer ze in hun eigen buurt zijn. | Bonuseigenschap bij 'Locatie'-doelen. |
|
|
Verzamelaar Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden! | Bonuseigenschap bij 'Natuur'-doelen. |
|
|
Gezelligheidsdier Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op. | Bonuseigenschap bij 'Populariteit'-doelen. |
|
|
Snelle stofwisselin Het is makkelijk om fit en slank te blijven als je een snelle stofwisseling hebt. | Bonuseigenschap bij 'Sportief'-doelen. |
|
|
Smaakessentie Sims met smaakessentie maken voedsel en dranken van een betere kwaliteit. | Bonuseigenschap bij 'Voedsel'-doelen. |
|
Beloningseigenschappen
Deze karaktereigenschappen krijg je bij het voltooien van doelen.
Afbeelding | Naam | Ontgrendelmethode | Effect |
---|---|---|---|
Dierenfluisteraar (Honden en Katten) Het is makkelijker om dieren te trainen en discipline bij te brengen en je bouwt sneller een relatie met ze op. | Beloningseigenschap bij 'Dierenvriend'. |
|
|
Lang geleefd Met lang geleefd kunnen Sims langere levens leiden, ongelukjes daargelaten. | Beloningseigenschap bij 'Bodybuilder'. |
|
|
Expressionistisch Expressionistische Sims kunnen zich geweldig inleven en maken bijzonder emotionele kunststukken, ongeacht hun humeur! | Beloningseigenschap bij 'Uitzonderlijke schilder'. |
|
|
Poëtisch Poëtische Sims kunnen het leven zelf in boekvorm vastleggen en dit gebruiken om een verloren geliefde terug te halen. | Beloningseigenschap bij 'Succesvolle auteur'. |
|
|
Luitlokker Luitlokkers kennen heel wat nummers, waarmee ze anderen in hun greep kunnen krijgen. | Beloningseigenschap bij 'Muzikaal genie'. |
|
|
Meesterbrein Meesterbreinen weten precies welke dingen ze moeten zeggen om woede, verdriet en afgunst bij hun tegenstanders op te wekken. | Beloningseigenschap bij 'Openbare vijand'. |
|
|
Kwelgeest Kwelgeesten kunnen bijna alles saboteren, of dit nu een voorwerp is of de beste bedoelingen van een andere Sim. | Beloningseigenschap bij 'Ondeugdbaas'. |
|
|
Rolmodel (Ouderschap) Rolmodellen bieden extra karakterwaarden als ze in de buurt zijn van peuters, kinderen en tieners. | Beloningseigenschap bij 'Superouder'. |
|
|
Onnavolgbaar Door onnavolgbaar te zijn, kunnen de vaardigheidsverbeteringen van je kinderen aan die van jezelf toe worden gevoegd! | Beloningseigenschap bij 'Succesvolle stamboom'. |
|
|
Patriarch/Matriarch Patriarchen/Matriarchen bieden vaardigheidboosts als ze in de buurt van hun kinderen zijn. | Beloningseigenschap bij 'Groot blij gezin'. |
|
|
Ik ben de meester (Vampieren) Sim heeft alle geesteskrachten onder de knie en heeft nu de kracht om zijn|haar nageslachtsvampieren efficiënter te commanderen. | Beloningseigenschap bij 'Vampierfamilie'. |
|
|
Verse kok Verse koks maken eten van de beste kwaliteit dat nooit bederft! | Beloningseigenschap bij 'Meesterkok'. |
|
|
Drankjesmeester Drankjesmeesters kunnen krachtige drankjes mengen, die van invloed zijn op de emoties van de drinker. | Beloningseigenschap bij 'Meestermixoloog'. |
|
|
Schrander Schrandere Sims ontvangen elke week een rechtstreekse storting gebaseerd op hun kapitaal van huishouden. | Beloningseigenschap bij 'Enorm rijk'. |
|
|
Economisch Economische Sims ontvangen elke week een korting van 10% op aankopen in Bouwen. Kortingen worden direct toegepast op het kapitaal van huishouden. | Beloningseigenschap bij 'Villabaron(es)'. |
|
|
Een ware meester (Vampieren) Sim kan als ware meester der vampieren onweerstaanbare bevelkrachten gebruiken op al het nageslacht. | Beloningseigenschap bij 'Meestervampier'. |
|
|
Professoraal Professorale Sims kunnen handige handleidingen schrijven over elke vaardigheid die ze uitstekend onder de knie hebben. | Beloningseigenschap bij 'Renaissance-Sim'. |
|
|
Museumbezoeker (Jungle Avonturen) Museumbezoekers houden van musea! | Beloningseigenschap bij 'Archeologiepupil'. |
|
|
Webmaster Webmasters benutten hun computers optimaal en ontgrendelen allerlei handige manieren om ze te gebruiken. | Beloningseigenschap bij 'Wizzkid'. |
|
|
Handig Handige Sims kunnen in een wip voorwerpen repareren en verbeteren. | Beloningseigenschap bij 'Wizzkid'. |
|
|
Kennis (Stedelijk Leven) Sims met kennis krijgen een geweldige korting op aankopen bij marktkraampjes als ze met verkopers onderhandelen. | Beloningseigenschap bij 'Stedelijk'. |
|
|
Speler Spelers zullen nooit jaloezie bij andere Sims veroorzaken, wat ze ook doen. | Beloningseigenschap bij 'Sierromanticus'. |
|
|
Maatje Sims met een maatje voeren speciale interacties met hun partner uit die het leven een stuk aangenamer maker. | Beloningseigenschap bij 'Zielsverwant'. |
|
|
Natuurkenner Sims die natuurkenner zijn hoeven niet bang te zijn voor vuur; ze zijn immuun en kunnen vlammen met gemak blussen. | Beloningseigenschap bij 'Freelance botanicus'. |
|
|
Hengelaarskalmte Sims met hengelaarskalmte zullen hun problemen tijdens het vissen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen. | Beloningseigenschap bij 'Hengelpro'. |
|
|
Curator Curators kunnen hun verzamelbare voorwerpen zoals metalen, kristallen, elementen en fossielen voor extra geld aan het Simsoniaanse Museum verkopen. | Beloningseigenschap bij 'De curator'. |
|
|
Schatzoeker (Jungle Avonturen) Schatzoekers krijgen extra schatten! | Beloningseigenschap bij 'Jungle verkenner'. |
|
|
Geboren leider (Beleef het Samen) Sims die geboren leiders zijn kunnen veel sneller clubpunten verdienen en kunnen andere leiders met gemak van de troon stoten. | Beloningseigenschap bij 'Leider van een roedel'. |
|
|
Hilarisch Hilarische Sims maken altijd de juiste grap en hebben een paar extra-speciale dijenkletsers achter de hand. | Beloningseigenschap bij 'De grappenmaker'. |
|
|
Geliefd Niemand vergeet geliefde Sims! Iedereen wil altijd met hen bevriend blijven. | Beloningseigenschap bij 'Wereldvriend'. |
|
|
Perfecte host Perfecte hosts krijgen meer punten voor elk sociale evenement dat ze organiseren. | Beloningseigenschap bij 'Feestbeest'. |
|
|
Simmelijkheid opnieuw verworven (Vampieren) Deze vampier staat bekend als een van de goede en aardige vampieren op de wereld. Sims zijn eerder geneigd om zich beschikbaar te stellen voor het voeden aan deze vampier om ervoor te zorgen dat de vampier goedaardig blijft. | Beloningseigenschap bij 'Goede vampier'. |
|
|
Smeltmeester Smeltmeester hebben voldoende liefde en aandacht aan het maken van tosti's geschonken om echte gruyereguru's te worden. Ze kunnen tosti's oproepen en tostischilderijen maken. | Beloningseigenschap bij 'Tostidoel'. |
|
|
Creatief talent Sims met een creatief talent bouwen hun volwassenen creatieve vaardigheden sneller op. | Beloningseigenschap bij 'Artistiek wonderkind'. |
|
|
Mentaal talent Sims met een mentaal talent kunnen hun volwassen mentale vaardigheden sneller opbouwen. | Beloningseigenschap bij 'Wondernerd'. |
|
|
Fysiek begaafd Fysiek begaafde Sims kunnen hun volwassen fysieke vaardigheden sneller opbouwen. | Beloningseigenschap bij 'Onstuimige rakker'. |
|
|
Sociaal begaafd Sociaal begaafde Sims kunnen hun volwassen sociale vaardigheden sneller opbouwen. | Beloningseigenschap bij 'Sociale vlinder'. |
|
Beloningseigenschappen
Deze karaktereigenschappen kunnen worden gekocht tegen inruiling van tevredenheidspunten. Meer hierover op de aparte pagina over Tevredenheidspunten en Beloningen.
Afbeelding | Naam | Prijs | Effect |
---|---|---|---|
Altijd welkom Sims die altijd welkom zijn, zullen zich meer thuis voelen in de woningen van anderen. Ze zullen een gastheer of -vrouw nooit op de zenuwen werken! | 500 | Sims reageren niet langer negatief wanneer je iets doet in hun huis wat ze eigenlijk niet goed vinden zoals slapen en het nemen van een douche. | |
Oplettend Oplettende Sims leren de eigenschappen van anderen door ze alleen maar te ontmoeten. | 500 | Sims krijgen vrijwel meteen alle karaktereigenschappen van andere Sims te weten. | |
Snelle schoonmaker Snelle schoonmakers kunnen alles veel sneller schoon krijgen! | 500 | Schoonmaken gaat vijf keer zo snel. | |
Sportaholic Sportaholic hebben plezier tijdens het sporten en verliezen hun hygiëne niet tijdens het sporten! | 500 | Hygiënebehoefte neemt niet meer af tijdens fitnessen terwijl plezier juist toeneemt. | |
Mentor Zo gauw mentoren niveau 10 van bepaalde vaardigheden bereiken, komt de interactie 'Bijscholen' beschikbaar, waardoor ze andere Sims kunnen helpen om hun vaardigheden sneller te ontwikkelen! | 1.000 | Sims die niveau 10 van bepaalde vaardigheden (Fitness, Handigheid, Logica, Muzikaal, Schilderen en Schrijven) behalen kunnen andere Sims Bijscholen. Dit geeft een boost van 250 % aan de snelheid waarmee de vaardigheid wordt aangeleerd. | |
Nachtuil Nachtuilen bouwen 's nachts extra vaardigheden op. | 1.000 | Tussen 20:00 uur en 2:30 uur krijgt je Sim de gemoedstoestand "Nachtuil" (Blij +1 - 6,5 uur) welke een boost van 25 % geeft aan alle vaardigheden. | |
OchtendSim OchtendSims bouwen 's ochtends extra vaardigheden op. | 1.000 | Tussen 5:00 uur en 11:30 uur krijgt je Sim de gemoedstoestand "OchtendSim" (Blij +1 - 6,5 uur) welke een boost van 25 % geeft aan alle vaardigheden. | |
Snellezer Snellezers kunnen veel sneller een boek lezen dan de gemiddelde Sim. | 1.000 | Boeken kunnen twee keer zo snel worden gelezen. Dat zorgt er overigens niet voor dat je sneller een vaardigheid aanleert via de vaardigheidsboeken. | |
Gratis diensten Alle enkele dienstverzoeken zijn gratis. | 1.500 | Alle diensten zijn gratis. | |
Marketeerbaar Marketeerbare Sims kunnen voorwerpen die ze hebben gemaakt voor meer Simdollars verkopen! | 1.500 | Gemaakte spullen zijn tot maximaal driemaal zoveel waard. | |
Creatieve visionair Creatieve visionairs hebben meer kans op het schrijven en schilderen van meesterwerken. | 2.000 | Geeft een 20 % hogere kans om Meesterwerken te maken bij schilderijen en boeken. | |
Onafhankelijk De sociale behoefte van onafhankelijke Sims daalt veel langzamer. | 2.000 | Sociale behoefte neemt 50 % langzamer af. | |
Ondernemend Ondernemende Sims maken gedurende hun carrière meer kans op promotie. | 2.000 | De progressiebalk van de werkprestaties vult sneller. | |
Schaamteloos Schaamteloze Sims zullen zich nooit ergens over schamen! | 2.000 | Geen beschaamde gemoedstoestanden meer. | |
Stalen blaas Sims met een stalen blaas hoeven zich maar zelden zorgen te maken over een volle blaas. | 2.000 | Blaas behoefte neemt niet meer af. | |
Zuinig Het huishouden van een zuinige Sim heeft lagere rekeningen. | 2.000 | Rekeningen zijn 25 % goedkoper. | |
Charmant Charmante Sims kunnen met één blik iedereen om hun vinger wikkelen. | 2.500 | Ontgrendelt de romantische interactie Bedriegen welke de andere Sim de "Betoverd"-gemoedstoestand (Flirterig +50 - 4 uur) bij succes. | |
Antiseptisch De hygiënebehoefte van antiseptische Sims daalt veel langzamer. | 3.000 | Hygiënebehoefte neemt 50 % langzamer af. | |
Connecties Sims met connecties kunnen op een hoger niveau aan hun carrière beginnen! | 3.000 | Carrières starten op niveau 4. | |
Geweldige zoener Geweldige zoeners hebben ongelooflijk veel succes met zoenen en verhogen met elke zoen hun charisma! | 3.000 | Zoenen heeft een slagingskans van 100 % en geeft een klein beetje charisma. | |
Vruchtbaar Vruchtbare Sims zetten makkelijker een kindje op de wereld en maken meer kans op het krijgen van een tweeling of drieling. | 3.000 | De kans op tweelingen en drielingen is 66.7 % groter (nu resp. 16,7 % en 1,7 %). | |
Zorgeloos Zorgeloze Sims raken nooit gespannen. | 3.000 | Geen gespannen gemoedstoestanden meer | |
Hooggeleerde Hooggeleerden krijgen alle vaardigheden veel sneller onder de knie! | 4.000 | Vaardigheden worden 25 % sneller aangeleerd. | |
Zelden slaperig Sims die nooit moe zijn, hebben minder slaap nodig. | 4.000 | Energiebehoefte neemt 50 % langzamer af. | |
Professionele luilak Professionele luilakken zijn niet bang om gedegradeerd of ontslagen te worden. | 4.000 | Sims worden nooit gedegradeerd op hun werk. | |
Super-groene-vingers Sims met super-groene vingers zullen zien dat hun planten extreem gezond zijn! | 4.000 | Zaden geplant door Sims ontkiemen vijfmaal sneller, groeien tweemaal sneller, geven tweemaal zoveel zaden, hebben 90 % minder last van insecten en hebben 80 % minder snel water nodig. | |
Zelden hongerig Sommige Sims hebben gewoon niet zo'n trek. | 4.000 | Hongerbehoefte neemt 50 % langzamer af. | |
Geweldige verhalenverteller (In de Natuur) Geweldige verhalenvertellers weten vaak nog indrukwekkendere en betere verhalen te vertellen! | 500 | Het vertellen van verhalen geeft een +2 gemoedstoestand i.p.v. +1. | |
Fornuis- en Grillmeester (In de Natuur) Fornuis- en Grillmeesters maken kans om prachtige gerechten te bereiden op fornuizen en barbecues! | 1.500 | Sims hebben een 20 % kans meesterwerken te maken van alle nieuwe gerechten op het fornuis of de barbecue die ze een extra gemoedstoestand geeft van +1 - 4 uur tot +4 - 6 uur. | |
Ongelooflijk vriendelijk (In de Natuur) Ongelooflijk vriendelijke Sims worden onmiddellijk aardig gevonden als je via een aardige introductie kennis met ze maakt! | 2.000 | Sims krijgen bij een vriendelijke kennismaking meteen een vriendschappelijke relatie van 25 %. | |
Niemand nodig Sims met de eigenschap 'niemand nodig' hoeven nooit gezellig te doen met andere Sims. | 5.000 | Sociale behoefte neemt niet meer af. | |
Altijd fris Sims met de eigenschap 'altijd fris' hoeven nooit onder de douche of in bad! | 8.000 | Hygiënebehoefte neemt niet meer af. | |
Altijd vol Sims met de eigenschap 'altijd vol' hoeven nooit meer te eten. | 10.000 | Hongerbehoefte neemt niet meer af. | |
Nooit moe Sims die nooit moe zijn, hebben nooit slaap nodig. | 10.000 | Energiebehoefte neemt niet meer af. | |
Hitte-acclimatisatie (Jaargetijden) Sims met hitte-acclimatisatie worden niet zozeer beïnvloed door het warme weer, maar voelen wel de effecten. | 500 | Sims ervaren ongeveer de helft minder effect van warmte. | |
Kou-acclimatisatie (Jaargetijden) Sims met kou-acclimatisatie worden niet zozeer beïnvloed door het koude weer, maar voelen wel de effecten. | 500 | Sims ervaren ongeveer de helft minder effect van kou. | |
Waterbestendig (Jaargetijden) Waterbestendige Sims worden niet nat in de regen. | 500 | Sims krijgen niet te maken met de negatieve effecten van regen. | |
Stormjager (Jaargetijden) Stormjager Sims zijn dol op stormachtig weer en genieten van angstaanjagende omstandigheden. | 1.000 | Sims krijgen positieve gemoedstoestanden van onweer en geraakt worden door de bliksem. | |
Hittebestendig (Jaargetijden) Hittebestendige Sims worden niet negatief beïnvloed door hoge temperaturen en genieten van de hitte. | 2.000 | Sims krijgen niet te maken met de negatieve effecten van warmte. | |
IJsbestendig (Jaargetijden) IJsbestendige Sims worden niet negatief beïnvloed door lage temperaturen en genieten van de kou. | 2.000 | Sims krijgen niet te maken met de negatieve effecten van kou. | |
Geldboom (Jaargetijden) Een geldboom voor je Sims om hun rijkdom uit te breiden. | 5.000 | Geeft je Sim het zaadje voor de geldboom. |
Karakterwaarden eigenschappen
Deze karaktereigenschappen zijn te ontgrendelen door een of meerdere van de karakterwaarden (Ouderschap) meer dan 90 procent of minder dan 10 procent te hebben.
Afbeelding | Naam | Ontgrendelmethode | Effect |
---|---|---|---|
Slechte manieren (Ouderschap) Sims met slechte manieren kunnen proberen om aardig te zijn, maar dat mislukt altijd bij bepaalde sociale interacties. Ze zullen vaak walgelijke manieren hebben, veel vloeken en nooit willen afwassen. | Weinig manieren. |
|
|
Goede manieren (Ouderschap) Sims met goede manieren willen geen walgelijke acties uitvoeren, in ieder geval niet in het bijzijn van anderen. Ze hebben ook een nieuwe beleefde introductie en bouwen sneller vriendelijke relaties op. Goedgemanierde Sims kunnen de gastheer of gastvrouw van een huis dat ze bezoeken ook dankbaarheid tonen. | Veel manieren. |
|
|
Onverantwoordelijk (Ouderschap) Onverantwoordelijke Sims voelen zich niet prettig op het werk, maar het negeren van rekeningen of lummelen maakt ze blij. Ze kunnen ook op nieuwe situaties stuiten als ze aan het werk zijn. | Weinig verantwoordelijkheid. |
|
|
Verantwoordelijk (Ouderschap) Verantwoordelijke Sims zijn beter in hun werk en kunnen kinderen en tieners leren verantwoordelijk te zijn. | Veel verantwoordelijk. |
|
|
Twistziek (Ouderschap) Twistzieke Sims beginnen niet altijd op de juiste manier aan een gesprek met Sims die ze niet mogen. Oprecht excuses aanbieden is nog moeilijker en ze willen graag een punt maken. | Weinig conflictoplossing. |
|
|
Bemiddelaar (Ouderschap) Bemiddelaar Sims maken meer kans om succesvol excuses aan andere Sims aan te bieden en kunnen de forums bemiddelen. Ze kunnen ook verschillen met Sims bijleggen waar ze lange tijd onaardig tegen zijn geweest. | Veel conflictoplossing. |
|
|
Ongevoelig (Ouderschap) Ongevoelige Sims kunnen negatieve emoties van andere Sims in twijfel trekken. Ze kunnen ook andere Sim opjutten. Ongevoelige Sims maken meer kans op sociale mislukkingen als ze tegen Sims met slechte manieren praten. | Weinig empathie. |
|
|
Meelevend (Ouderschap) Meelevende Sims kunnen andere Sims hun negatieve emoties helpen verlichten. Ze kunnen ook empathie laten zien door emotionele lasten te delen. Deze Sims raken echter gestrest als ze gemeen doen. | Veel empathie. |
|
|
Onbeheerste emoties (Ouderschap) Sims met onbeheerste emoties kunnen hun negatieve emoties niet zo snel verlichten als andere Sims. Als ze sterke negatieve emoties hebben, kunnen ze emotioneel instorten. | Weinig emotionele beheersing. |
|
|
Emotionele beheersting (Ouderschap) Sims met de eigenschap ‘emotionele beheersing’ kunnen negatieve humeuren verlichten door te joggen, naar bepaalde muziek te luisteren, een blog op de computer te schrijven of door een instrument te bespelen. Over het algemeen verdwijnen hun negatieve emoties sneller dan bij andere Sims. | Veel emotionele beheersing. |
|
Extra eigenschappen
Deze karaktereigenschappen zijn op verschilende manieren te ontgrendelen.
Afbeelding | Naam | Ontgrendelmethode | Effect |
---|---|---|---|
Ziektebestendig (Aan het Werk) Weerbarstige Immuniteit, Sims hebben een kleinere kans om ziek te worden en genezen sneller. | Niveau 8 van de dokterscarrière. |
|
|
Opperkunstig (Stedelijk Leven) Opperkunstige Sims genieten heel wat aanzien binnen de kunstwereld en krijgen 20% korting op alle kunst die elke week in Bouwen wordt gekocht. Kortingen worden rechtstreeks op het kapitaal van huishoudens toegepast. | Niveau 8 van de recensent carrière. |
|
|
Peperfan (Stedelijk Leven) Peperfans vinden nooit iets te pittig en voelen zich uren vrolijk na het eten van een pittige maaltijd. | Door het eten van alle pittige gerechten. |
|
|
Stokjespro (Stedelijk Leven) Van glibberige noedels tot kleine erwtjes, deze Sims hebben de kunst van met stokjes eten volledig onder de knie. | Door het eten van alle gerechten die stokjes vereisen. |
|
|
Gelukkige peuter Sim heeft als peuter een flinke voorsprong opgebouwd. Dat komt goed van pas om alle vaardigheden sneller te leren. | Door alle peutervaardigheden naar niveau 3 te krijgen. |
|
|
Toppeuter Sim heeft als peuter zo'n flinke voorsprong opgebouwd met vaardigheden, dat alle andere vaardigheden extra snel ontwikkeld zullen worden. | Door alle peutervaardigheden naar niveau 5 te krijgen. |
|
|
Vadertje Winters Baby (Jaargetijden) Wauw! Vadertje Winter is de vader van Sim! Dat is ongelooflijk! Zou hij|ze magische krachten krijgen? | Door een kind te zijn van Vadertje Winter. |
|
|
Scoutingtalent (Jaargetijden) Al je scoutingvaardigheden maken het verdienen van toekomstige vaardigheden een stukje makkelijker. | Niveau 5 van de scouting buitenschoolse activiteit. |
|
Doodsoorzaken
Afhankelijk van hoe een Sim is overleden krijgt deze ook nog een extra karaktereigenschap.
Afbeelding | Naam | Ontgrendelmethode | Effect |
---|---|---|---|
Dood door woede Is hevig geëmotioneerd heengegaan en zijn|haar woede achtervolgt hem|haar nog steeds. |
|
||
Dood door koeienplant Deze Sim is door een koeienplant opgegeten en voelt zich nog steeds een beetje vreemd in de buurt van planten. |
|
||
Dood door bloemen (Jaargetijden) Sim overleed door een bloemstuk met doodsgeur. Sim kon een cadeau niet weigeren en betaalde daarvoor de prijs. | |||
Dood door verdrinking Deze Sim is in water verdronken en is nu bang voor water in wat voor vorm dan ook. |
|
||
Dood door oververmoeidheid Blijkbaar is het mogelijk om het te overdrijven. Dat heeft deze Sim met de dood moeten bekopen. | - | ||
Dood door elektrocutie Deze Sim was in shock toen hij|zij werd geëlektrocuteerd. |
|
||
Dood door schaamte Deze Sim schaamde zich dood. En dat bedoelen we in dit geval letterlijk. |
|
||
Dood door brand Deze Sim is omgekomen in een brand en wordt nog altijd door de vlammen achtervolgd. |
|
||
Dood door bevriezing (Jaargetijden) Deze Sim is overleden door excessieve blootstelling aan ijskoud weer. | - | ||
Verhongerd Deze Sim is omgekomen van de honger en de knorrende maag is hem|haar naar het hiernamaals gevolgd. | - | ||
Doodgelachen Deze Sim is schaterend door de slappe lach omgekomen. |
|
||
Dood door bliksem (Jaargetijden) Deze Sim werd net iets te vaak door de bliksem getroffen. | |||
Dood door ouderdom Deze Sim is overleden toen zijn|haar tijd om was. | - | ||
Dood door oververhitting (Jaargetijden) Deze Sim is overleden aan te lange blootstelling aan hoge temperaturen. | - | ||
Overleden door gif (Jungle Avonturen) Deze Sim is door vergiftiging overleden. | - | ||
Dood door kogelvis (Jungle Avonturen) Deze Sim speelde met het leven en at een bijzonder giftige vis. | - | ||
Overleden door klierige knaagdierkoorts (Mijn Eerste Huisdier Accesoires) Deze Sim is ten prooi gevallen aan klierige knaagdierkoorts en verspreidt pestilentie en ziekte in het hiernamaals. | - | ||
Dood door stoom (Wellnessdag) Deze Sim is overleden door een overdosis stoom en is heet en uitgedroogd. |
|
||
Dood door zonlicht (Vampieren) Deze Sim is overleden aan overmatige blootstelling aan die schadelijke UV-stralen! | - |