Ook vandaag weer een nieuwe linkpartner erbij: Infinite Sims.
Trendspotting over GDC 2009
Gisteravond zond de VPRO een uur durende documentaire uit over de Game Developers Conference 2009 in San Francisco, zie ook dit blogbericht.
Hier de uitzending: zelf vond ik alleen de laatste 30 minuten interessant; over het Independent Games Festival.
Nieuwe linkpartner
Vandaag verwelkom ik Alala Sims als nieuwe linkpartner: een bezoekje waard.
Creator’s Camp update Week #9
Er zijn weer 2 nieuwe pagina’s toegevoegd aan de Sims 3 site: Decorgal en Baconandegzzie. Veel staat er nog niet op maar wie weet komt dat snel.
[UPDATE] De nieuwe pagina staat online op de Poolse Sims 3 site.
[UPDATE 2] De engelse versie staat nu ook online en de nederlandse versie wordt online gezet terwijl ik dit typ.
Verder heeft de nederlandse Sims 3 site de 3 video’s online gezet die ik gisteren al meldde in dit blogbericht. Je vindt ze alle 3 op deze pagina.
Ashton Kutcher gaat Twitter Battle winnen
[update] Ashton heeft zojuist op 8.10 uur de battle gewonnen.
En de Twitter volger die gewonnen heeft en dus straks in De Sims 3 komt is sinnersatre100
Het lijkt erop dat Ashton Kutcher de twitter battle met CNN gaat winnen. Ik ben benieuwd welke Twitter volgers een exemplaar van De Sims 3 gaan winnen en wie uiteindelijk, als precies de 1 miljoenste volger, straks in De Sims 3 zal zitten.
Op Tweetrace kun je de teller zien, deze wordt elke minuut geupdate.
Heb je geen idee waar ik het het over heb? Kijk dan even in deze blogberichten.
VRevis over Sims 3 Making a Movie
Na het online komen van het artikel van Gamespot over de movie making tools in Sims 3, zie dit blogbericht, heeft EA voor alle bezoekers van Creator’s Camp de NDA (Non-disclosure Agreement) opgeheven die ondertekend moest worden zodat er geen ‘geheimen’ uitlekte.
Op zijn A Cuppa Joe blog kan VRevis nu vrijuit praten over haar ervaringen met de video tools en reageren op het Gamespot artikel. Op het Creators Camp in januari 2009 werd nog wel gewerkt met een test versie van de MeshUp tool:
So, my final take is this, going from my experience months ago: This tool should be fun for those who want to try machinima, but are a little queasy thinking about all the work that goes into the actual filming and editing. Now they can mix pre-made clips however they want, and they can upload videos to the exchange. And they can also make their own clips to upload for others to use, as well.
Bron: Sim Programs
TV Tip: Trendspotting over de GDC 2009
Trendspotting San Francisco
San Francisco is de bakermat van hip en creatief Amerika. In deze bruisende en geeky stad wordt sinds jaar en dag de fameuze Game Developers Conference (GDF) georganiseerd. Een jaarlijkse gamebeurs waar de belangrijkste game ontwikkelaars samenkomen, de nieuwste games worden gepresenteerd, de laatste ontwikkelingen het daglicht zien en de grootheden uit de gamewereld hun visie geven op het vak. Belangrijk onderdeel van GDF is het Independent Games Festival. Want naast de grote bespelers in de game-industrie zijn er steeds meer kunstenaars en kleine ontwerpbureaus die artistieke games ontwikkelen en zo een eigen markt creëren van liefhebbers.De gamewereld is een miljardenbusiness, inmiddels groter dan de filmindustrie. In het Global Entertainment and Media Outlook report uit 2008 wordt voorspeld dat de omzet in de game-industrie in 2012 groeit naar 68,4 biljoen dollar. Commerciële belangen lijken voor artistieke belangen te gaan. Groot, groter, grootst lijkt het devies. We gaan terug naar de basis. Achter elke game ligt een artistieke gedachte ten grondslag. Hoe verhoudt die artisticiteit zich ten opzichte van de commercialiteit? En is het nog mogelijk om een game te ontwikkelen zonder grote geldschieters? We spreken met verschillende game-ontwikkelaars die zich begeven op het snijvlak van kunst en techniek. Wat zijn de gevolgen van de voortschrijdende techniek voor het ontwerp? En wordt het niet tijd om op een andere manier naar games te kijken? Games als interactief, expressief medium waarbij de ervaringen die je opdoet belangrijker worden dan het resultaat?