SN Gids: Wetenschapper

SN Gids: Wetenschapper

| Dokter | Rechercheur | Wetenschapper |

Wetenschapper_1

De dag van een wetenschapper start altijd in het ToekomstSim Labs, een lab in de woestijn rond Oasis Springs. Wat je moet doen, hangt bij deze carrière zeer sterk af van de dag en het moment. Een belangrijk deel van de dag zul je bezig zijn met het gebruiken van de apparatuur op het lab om allerlei analyses uit te voeren, maar op een andere dag kan het ook zomaar zo zijn dat je de planten water moet geven en op zoek moet gaan naar allerlei verzamelobjecten rondom het lab of zelfs dat je lab vol zit met alienbezoekers. Je doet dit allemaal om toe te werken naar een nieuwe wetenschappelijke doorbraak waardoor je een nieuwe uitvinding of serum vrij speelt om zelf te kunnen maken, uit te testen en te upgraden. De ideale gemoedstoestand hiervoor is Geconcentreerd en daarbij is het handig om te werken aan je Sim’s Inzicht vaardigheid omdat dat ervoor zorgt dat analyses succesvoller zullen zijn.

Wetenschappelijke doorbraak

Om een nieuwe uitvinding te kunnen bedenken heeft je Sim een wetenschappelijke doorbraak nodig dat te herkennen aan het lampje boven je Sim’s hoofd. Zodra het lampje volledig geel is geworden, heeft je Sim een EUREKA!-moment en heb je een nieuwe wetenschappelijke doorbraak gevonden. Een EUREKA!-moment kan op allerlei manieren optreden: het kan bijvoorbeeld gebeuren terwijl je Sim een bedachtzame douche neemt of bijvoorbeeld als hij ideeën uitwisselt met een andere Sim, maar de meest voorname manier is door het gebruiken van de verschillende apparaten op het wetenschapslab, zoals door het brainstormen met de Uitvindingsmaker. Het kan op veel manieren voorkomen, zowel thuis als op het werk, maar niet alle interacties zullen meteen leiden tot een wetenschappelijke doorbraak. Dat verijst steeds wat tijd. Na elk EUREKA!-moment speel je een nieuwe wetenschappelijke doorbraak vrij. Dit kan een Serum of een Uitvinding zijn.

Uitvindingmaker

Uitvindingen kunnen worden gemaakt op de Uitvindingmaker. De Uitvindingmaker is best een bijzonder apparaat aangezien je daar als wetenschapper een relatie mee kunt opbouwen door de interacties Brainstormen en Met robot kletsen. Het is niet dat dit enige invloed heeft op je uitvindingen, maar het kan je Sim helpen een wetenschappelijke doorbraak te krijgen. In totaal zijn er zes verschillende uitvindingen die je kunt je maken op de Uitvindingmaker door de interactie Apparaat uitvinden... te gebruiken.

Stuwkracht conservator

Eerste wetenschappelijke doorbraak
De Stuwkracht conservator is een vrij simpele uitvinding en het enige wat je ermee kunt is dat je Sim een Geconcentreerde gemoedstoestand van 1 voor 4 uur krijgt door de interactie Bekijken. Dit kan dan weer goed van pas komen om je Sim een Geconcentreerde gemoedstoestand te geven.

Simstraal

Simstraal

Derde wetenschappelijk doorbraak (1 gewoon kristal, 1 gewoon metaal)
De Simstraal is een van de meest veelzijdige uitvindingen van je Sim met een hoop verschillende mogelijkheden omdat het op elk nieuw niveau kan worden geüpgraded met allerlei extra’s. In het begin heb je alleen nog maar een vriesstraal om andere Sims tijdelijk te bevriezen, maar uiteindelijk krijg je ook allerlei hersenspoelfuncties waarmee we andere Sims allerlei dingen kunt laten doen.

  • Vriesstraal – Bevriest een andere Sim tijdelijk.
  • Voorwerp transformeren (niveau 3) – Kan elk voorwerp laten veranderen in een willekeurig ander voorwerp.
  • Outfit wijzigen (niveau 4) – Hiermee kun je de huidige outfit van een Sim laten veranderen in een van de andere outfits.
  • Schoonmaken (niveau 5) – Laat een Sim de kavel schoonmaken.
  • Zitten (niveau 6) – Laat een Sim zitten.
  • Eten (niveau 7) – Laat een Sim een maaltijd eten.
  • Slapen (niveau 8) – Laat een Sim slapen.
  • Paniek (niveau 9) – Laat de Sim in paniek rondrennen.
  • Sim transformeren (niveau 10) – Verandert de Sim.

Zweeflamp

Vijfde wetenschappelijke doorbraak
Net als de Stuwkracht conservator geeft de Zweeflamp een Geconcentreerde gemoedstoestand van 1 voor 4 uur na de interactie Bekijken. Verder is het een gewone lamp die je bovendien kunt verplaatsen.

Satellietschotel

Zevende wetenschappelijke doorbraak (3 gewone kristallen, 3 gewone metalen)
De Satellietschotel is een belangrijk apparaat omtrent de ontvoeringen door aliens. De belangrijkste eigenschap is namelijk dat je ermee de kans op ontvoeringen kunt vergroten of neutraliseren gedurende 24 uur. Verder kan het ook worden gebruikt om buurtbewoners allerlei grappige dingen te laten doen, zoals dat ze allemaal naar de wc moeten.

  • Zelfde gedachte in buurt… – Dit verandert alle Sims in de buurt in Blije Sims, Boze Sims, feestende Sims, Sims die nodig moeten plassen of Sims die in slaap vallen.
  • Contact leggen met buitenaardse wezens – Dit vergroot de kans op een ontvoering door aliens.
  • Ontvoeringen voorkomen – Voorkomt een ontvoering door aliens
  • Lokale buitenaardse wezens opsporen (niveau 8) – Laat alle aliensims op en rond de actieve kavel groen opgloeien.

Kloonmachine

Kloonmachine

Negende wetenschappelijke doorbraak (2 gewone kristallen, 2 gewone metalen)
De kloonmachine kan worden gebruikt om allerlei verplaatsbare voorwerpen zoals verzamelobjecten. Dit kun je doen door een voorwerp op de kloonmachine te leggen en dan de interactie Voorwerp klonen te selecteren. Later kun je de Kloonmachine nog upgraden om ook Sims te kunnen klonen. Het klonen gaat daarentegen niet altijd goed en kan een totaal ander (waardeloos) voorwerp opleveren of Sim met heel andere eigenschappen.

  • Voorwerp klonen – Kloont het voorwerp dat op de Kloonmachine ligt.
  • Sim klonen (niveau 8) – Hiermee kun je een Sim op de kavel (inclusief je eigen Sim) klonen.

Wetenschapper_7

Electroflux Wormgatgenerator

Elfde wetenschappelijke doorbraak (2 elementen, 2 ongewone kristallen, 3 ongewone metalen)
De Electroflux Wormgatgenerator wordt later in de carrière de belangrijkste uitvinding omdat het, na een upgrade, de mogelijk biedt om vrij naar de alienwereld Sixam te reizen. Tot die tijd kun je er daarentegen nog niet veel mee.

  • Contact met buitenaardse wezens proberen te leggen – Dit geeft een kleine kans dat er een alien vanuit Sixam door de Electroflux Wormgatgenerator naar je Sim toekomt.
  • Naar buitenaardse wereld reizen (niveau 10) – Hiermee reis je rechtstreeks naar Sixam.

Serum brouwen

Serums kunnen worden bereidt op het Scheikundelab. Gemaakte serums kun je uittesten door ze door je eigen of andere Sims te laten drinken, maar teveel tests zullen ervoor zorgen dat je Sim in slaap valt. Nadat je een serum driemaal getest hebt, kun je ook een giftige variant creëren en die aan een andere Sim geven.

AfbeeldingNaamEffectenIngrediënten
Synthetisch voedselSynthetisch voedsel (2) Vervult de Honger behoefte• 2 willekeurige planten
GloeiendheetGloeiendheet (4)Geeft een Boze gemoedstoestand van 3 voor 4 uur• 1 Basilicum
RozenparfumRozenparfum (6)Geeft een Boze gemoedstoestand van 3 voor 6 uur• 1 Roos
SlangenolieSlangenolie (8)Maakt je Sim beter van ziektes• 1 Margriet
VerdunnenVerdunnen (10)Maakt je Sim dunner• 2 Peterselie
SpooksmurrieSpooksmurrie (12)Verandert je Sim 4 uur lang in een geest• 3 Padden- stoelen
OppepperOppepper (13)Vervult alle behoeftes• 2 gewone metalen
• 1 Spinazie
UitvergrootUitvergroot (14)Maakt je Sim dikker• 2 Appel
• 2 Bakbanaan
Vurig op dreefVurig op dreef (15)Geeft een Energieke gemoedstoestand van 3 voor 6 uur• 1 Aarbei
• 1 gewoon kristal
StierenkrachtStierenkracht (16)Verbetert de Fitness vaardigheid• 1 gewoon kristal
• 2 Spinazie
SlimSlim (17)Geeft een Geïnspireerde gemoedstoestand van 3 voor 6 uur• 2 Appel
• 2 Chrysant
ReperateursgelukReperateursgeluk (18)Repareren levert 8 uur lang meer onderdelen van verbertering op en gaat sneller• 2 Onderdelen voor verbetering
Vrienden met Magere HeinVrienden met Magere Hein (19)Voorkomt de dood• 1 buitenaards kristal
• 1 Doodsbloem
Buitenaards auraBuitenaards aura (20)Geeft je Sim tijdelijk alienkrachten• 1 buitenaards kristal
• 1 buitenaards metaal
• 1 buitenaardse plant
Leeftijd wegLeeftijd weg (21)Reset de huidige levensfase van je Sim• 2 buitenaards kristallen
• 1 Veerfruit
• 1 Xenopetrium

WetenschapperItems_1

RangSalarisTakenBeloning
Labtechneut (1)

10:00-19:00 (ma-vr)
§24/uur
§216/dag
§1.080/week
2 doorbraken maken-
Leerling-uitvinder (2)

10:00-19:00 (ma-vr)
§32/uur
§288/dag
§1.440/week
4 doorbraken maken§192, nieuwe outfit, Reis naar de Sterren
Junior-knutselaar (3)

10:00-19:00 (ma-vr)
§39/uur
§351/dag
§1.755/week
6 doorbraken maken§256, Vliegende schotel tafellamp
Serumpief (4)

10:00-19:00 (ma-vr)
§48/uur
§432/dag
§2.160/week
8 doorbraken maken§312, Scheikundelab
Technisch vernieuwer (5)

10:00-19:00 (ma-vr)
§72/uur
§648/dag
§3.240/week
10 doorbraken maken§384, nieuwe outfit, S1M5 4 reageerbuis
Ufoloog (6)

10:00-19:00 (ma-vr)
§102/uur
§918/dag
§4.590/week
12 doorbraken maken§576, 'Moraal van het Verhaal' deur, X-180 Onverwoestbaar raam
Lab-leider (7)

10:00-19:00 (ma-vr)
§142/uur
§1.278/dag
§6.390/week
14 doorbraken maken§816, Hygiënische ontsmetting pod
Pionier van nieuwe technologie (8)

10:00-19:00 (ma-vr)
§187/uur
§1.683/dag
§8.415/week
16 doorbraken maken§1.136, nieuwe outfit
Gestoorde wetenschapper (9)

10:00-19:00 (ma-vr)
§215/uur
§1.935/uur
§9.675/week
18 doorbraken maken§1.496
Buitenaardse verkenner

10:00-19:00 (ma-vr)
§247/uur
§2.223/dag
§11.115/week
-§1.720, 'Niet van deze wereld' computer

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *